מי צריך אינטרנט?

תוכנה חדשה ממוצא ישראלי מאפשרת לחבר בין מחשבים באופן אלחוטי, ללא חיבור לספק אינטרנט או נתב

נחתתם פעם באזור ללא חיבור אלחוטי, בו המחשב הנייד החמוש בכרטיס WiFi בלתי שמיש? תוכנה חדשה תאפשר לכם לחפש ולתקשר עם בעלי מחשבים אלחוטיים כמוכם, ללא צורך באינטרנט או בנתב אלחוטי.

קבוצת חוקרים מהטכניון פיתחה את Wipeer, מהמילים WiFi ו-Peer - "חבר אלחוטי", תוכנה שתאפשר לבעלי כרטיס רשת אלחוטי לצ'טט, להחליף קבצים או לשחק משחקים, במידה והם נמצאים בטווח של כמה עשרות מטרים זה מזה (טווח הקליטה הרגיל של רשתות אלחוטיות). הרעיון שמיש במיוחד במצבים כמו נסיעה ברכבת, במטוס, בשטחים ציבוריים בהם אין חיבור אלחוטי ואפילו בברים (להורדת התוכנה).

התוכנה Wipeer מזכירה במראה ובלוגו את תוכנת ה-VoIP הפופולרית סקייפ, שמאפשרת לבצע שיחות טלפון מקוונות בחינם. עם זאת, ל-Wipeer יש יכולות של צ'ט טקסטואלי בלבד והיצע משחקים דל, כמו שח ודמקה. יתרון המהירות ברשתות מסוג זה, שיכול היה לעזור לחובבי משחקי הרשת, לא ממומש בינתיים במלואו. עם זאת, ניתן להעביר קבצים גדולים במהירות המקסימלית של כרטיס הרשת האלחוטי כמעט. סרט באורך מלא, למשל, יכול לעבור ממחשב אחד לשני תוך כ-15 דקות.

התוכנה פותחה במסגרת עבודת הדוקטורט של ואדים דרבקין, גבי קליאוט ואלון קמה מהטכניון, בהנחיית פרופסור רועי פרידמן מהפקולטה למדי המחשב. "עובדים היוצאים לתערוכה בחו"ל, ויושבים במושבים מרוחקים במטוס, יוכלו מעתה לעבוד על המצגת שלהם בזמן הטיסה", אמר לנו פרופסור פרידמן. "גם סטודנטים יכולים כך לשוחח ביניהם בזמן ההרצאות, אבל אני לא ממליץ על כך", הוסיף.

להורדת WiPeer