אתר חדש לרשת

זכיינית ערוץ 2 השיקה את האתר המשופץ שלה, שנתמך בכל הדפדפנים. המתחרה קשת נותרה מאחור

הבוקר (א') השיקה רשת את אתר האינטרנט החדש והמשודרג שלה, בפורמט שמנסה לחקות את ההצלחה של אתר שיתוף הסירטונים YouTube. אך במקום תוכן גולשים, מציע האתר תכנים את תכניה של זכיינית ערוץ 2 בלבד, באמצעות נגן וידאו מבוסס פלאש.

באתר ניתן לצפות בקטעים קצרים מהרפרטואר הנוכחי של רשת, ביניהם מתוכניות כמו : "רוקדים עם כוכבים", "מרחק נגיעה" , "הישראלים" , "השורה התחתונה" , "יאיר לפיד" ועוד. מי שציפה לראות קטעים מפרקים של "סקס והעיר הגדולה" באתר יתאכזב - רשת מאפשרת צפייה בסרטונים של הפקות מקור בלבד, ללא סדרות רכש.

בנוסף, ניתן לצפות בקטעים מתוכניות שירדו מהמסך, כמו "שידורי המהפכה" ו"משחק מכור". בינתיים לא מדובר בחלופה אמיתית לארכיון קטעי הנוסטלגיה שב-YouTube, בו ניתן למצוא כמעט כל תוכנית שירדה מהמסך בישראל.

ברשת מצהירים כי מטרת האתר היא לא בהכרח לקדם את היצע התוכניות שלה, אלא למשוך מפרסמים. בעתיד ישולבו פרסומות בין קטעי הווידאו, ויוצגו לא רק כבאנרים אלא גם בנגן הפלאש עצמו.

קשת נותרה מאחור

ברשת בחרו במפתיע לבנות את האתר לפי סטנדרטים של ה-W3C, אירגון התקינה העולמי, מה שמאפשר שימוש וגלישה בכל דפדפן, כמו גם נגישות מקסימלית למשתמשי פיירפוקס - קהל שבארץ רגיל לזכות בהתעלמות מוחלטת מצד "מומחי" האינטרנט המקומיים. המצב כה חמור, עד כי 2,700 איש טרחו עד כה לחתום על עצומה למען פתרון הבעיה.

אצל המתחרה, קשת, שעל פי סקר TIM חדרה השנה לראשונה לרשימת 10 האתרים הנצפים ביותר בישראל, המצב גרוע יותר: פורטל הווידאו גולשים שהושק לפני מספר חודשים תחת השם "האמבטיה" אינו תקני ואינו נתמך בפיירפוקס. גם שאר העמודים באתר קשת לא ממש מוצגים כהלכה תחת דפדפנים שאינם אינטרנט אקספלורר.