מחקים ל-iPhone

אין לכם סבלנות לחכות ל-iPod הסלולרי? יש סקינים בסגנון iPhone לסלולרים רגילים, אבל אפל משסה את פרקליטיה ביוצר שלהם

רק לפני שבוע השיקה אפל את ה-iPod הסלולרי שלה, iPhone, וכעת היא כבר מתמודדת עם חיקויים באמצעות תביעות: לפי דיווח של ZDnet, אפל שיסתה את עורכי הדין שלה באתר שסיפק תוכנה ל-Windows Mobile, שמקנה למערכת את המראה של iPhone.

התוכנה, שפורסמה באתר הקהילות Modaco.com, נכתבה על ידי מייסד האתר פול או'ברייאן. בין היתר פורסם בפורום צילום מסך של הממשק דמוי ה-iPhone, ומאוחר יותר גם קבצי ההתקנה לתוכנה. או'ברייאן כתב בבלוג שלו כי זמן קצר אחרי הפירסום קיבל מכתב ממשרד עורכי הדין אולבני ומאיירס, שמייצג את אפל, בדרישה להסיר את הקישור לתוכנה ואת צילום המסך.

"אנו מעריכים את התעניינותך ב-iPhone, אך עם זאת, זכויות היוצרים על האייקונים וצילום המסך שפירסמת שייכים לחברת אפל, ולפי החוק נאסר עליך להציג או להפיץ אותם", כתבה אפל באמצעות עורכי הדין.

לא iPhone, רק סקין

לא מדובר בחיקויים לכל דבר ל-iPhone - הסקינים שפורסמו בפורום מיועדים לסמארטפונים, טלפונים סלולריים שמריצים את מערכת ההפעלה Windows Mobile של מיקרוסופט או זו של Palm.

הסקינים חינמיים ולא כוללים שום פיצ'ר פונקציונלי חדש, אלא רק תצוגה המזכירה את זו של ה-הסלולרי של אפל, כולל הרקע השחור והאייקונים החלקים הצבעוניים. הלוגו שמתנוסס בחלק העליון של החלון הוא של חלונות ולא של אפל.

לשם השוואה, ה-iPhone הוא מכשיר ולא רק תוכנה, שיימכר ביוני בנפחים של 4 ו-8 ג'יגהבייט, עם משטח מגע המגיב למחוות אצבע (ללא סטיילוס או מקלדת), מצלמה של 2 מגהפיקסל, מסך של 3.5 אינץ' ואפשרויות קישוריות ב-GSM‏, WiFi‏, Bluetooth 2.0 ו-EDGE. מערכת ההפעלה שעל המכשיר האמיתי כוללת מאות פיצ'רים חדשים, על חלקם אפל רשמה פטנטים: מערכת הפעלה מבוססת OSX, גירסה מוקטנת של הדפדפן ספארי, אינטגרציה עם Gmail וגוגל מפות ועוד.

אתרים נוספים העוסקים במכשירים ניידים, ביניהם הפורום של אתר המפתחים XDA ו-Brighthand, פירסמו את הסקינים להורדה וקיבלו מכתבים דומים מאפל שדורשים מהם להסיר את הקישור. שני האתרים נאלצו לציית ולהסירו.