Joost במקום ונציה

"ונציה", הפרוייקט המדובר של מייסדי סקייפ לטלוויזיה מקוונת וחינמית - ייקרא מעתה Joost

פרוייקט "ונציה" של שני מייסדי סקייפ, המבטיח טלוויזיה מקוונת לכל גולש, משנה שם ומעתה ייקרא Joost. מי שגילה את השם החדש לתוכנה המיוחלת הוא מייקל ארינגטון מהבלוג TechCrunch, בזכות צירוף מקרים מעניין - אחד הקוראים שלו רצה לרשום את הדומיין Joost.com, כשניסה לבדוק מי בעליו הנוכחיים גילה את האתר של פרוייקט ונציה לשעבר.

Joost הינו יוזמה של יאנוס פריס וניקלאס זנסטרום, צמד שעומד מאחורי שני שירותים מצליחים אחרים: Kazaa וסקייפ. את סקייפ הם מכרו בספטמבר 2005 לענקית המכירות הפומביות eBay תמורת 2.6 מיליארד דולר. חלק מהרווחים הושקעו בפרוייקט החדש שלהם, שלדבריהם יציע טלוויזיה ברשת ברמה שקרובה לרזולוציה גבוהה (HD).

להבדיל מ-YouTube, השירות יכלול תכנים באורך מלא, והתוכניות יממומנו על ידי מפרסמים. ההשקה מתוכננת לשנת 2008.

מדוע ניסתה החברה להסתיר את שמו האמיתי של השירות בשלבים הראשוניים, והפנתה את הגולשים לאתר עם השם הישן? לא ברור. "אם חברה רוצה להתחיל לשווק את השירות שלה לפני ההשקה, יתכן שהיא תתחיל לעשות זאת עוד לפני שמצאה ורשמה דומיין", מסביר ארינגטון. החברה פירסמה הודעה רשמית בעקבות הפירסום בבלוג שלו.

בשלב זה, האתר של Joost מאפשר רק רישום כבודקי בטא והצצה בצילומי מסך של הפיצ'רים השונים בתוכנה. תוך מספר שבועות הנרשמים מקבלים שם משתמש וסיסמה להשתתפות בשירות בתקופת הבטא שלו בחינם. עד כה נרשמו כ-6,000 בודקים.