גוגל: לא קנינו את iRows

הסטארט-אפ הישראלי ייסגר בדצמבר והמקימים עוברים לעבוד בגוגל, שמספקת את Spreadsheets, שירות גליון אלקטרוני דומה

גוגל מכחישה את הידיעות לפיהן רכשה את iRows, שירות מקוון דמוי אקסל, שמאפשר ניהול גליונות אלקטרוניים באמצעות הדפדפן וללא התקנת תוכנה. עם זאת, החברה מאשרת כי מייסדי האתר, יואב בר-דוד ואיתי רז, יסגרו את השירות עד ה-31 בדצמבר ויצטרפו לשורות גוגל כעובדי החברה.

"גוגל לא רכשה את iRows, מייסדי iRows יואב בר-דוד ואיתי רז הצטרפו לגוגל. אנו נרגשים מכך שמהנדסים כה מוכשרים מצטרפים אלינו במרכזי הפיתוח הגדלים שלנו בתל אביב ובחיפה. iRows תמשיך לתמוך בלקוחותיה עד סוף השנה".

בר-דוד ורז ימשיכו בפיתוח כלים לגליונות אלקטרוניים במסגרת השירות המתחרה של גוגל, שהושק ביוני, Google Spreadsheets. המותג iRows ייקבר - גוגל לא תשתמש בו. "הקניין הרוחני יישאר של המייסדים ולא יעבור לגוגל", אמר לנו ירון אורנשטיין מהבלוג the.co.ils, שחשף לראשונה את הפרשה.

"אנחנו נרגשים להודיע על המעבר (לגוגל) [..] השקנו את iRows בינואר והוא ייסגר ב-31 לדצמבר 2006. זו הייתה שנה עסוקה מאוד עבורנו. המעבר לגוגל יאפשר לנו להמשיך לעשות מה שאנחנו אוהבים ומה שאנחנו עושים הכי טוב, בקנה מידה גדול יותר", סיכמו רז ובר-דוד בבלוג הרשמי של iRows, בו פורסם גם מדריך להעברת המסמכים מ-iRows ל-Spreadsheets של גוגל.