מאהיר=בוראט?

כוכב רשת טורקי מאיים לתבוע את סשה ברון-כהן (עלי-ג'י) בטענה שהעתיק את הדמות שלו: מאהיר "אני לנשק אותך!!!"

לא רק הקזאחים עצבניים על הקומיקאי הבריטי סשה ברון-כהן, המגלם את בוראט: אגדת רשת בשם מאהיר קגירי טוען שהדמות של הכתב הקזאחי מבוססת עליו, ולפי דיווח של Wired, מאיים בהגשת תביעה.

בין הראשונים ששמו לב לדמיון בין בוראט לקגירי היתה זני זרדין מהבלוג BoingBoing.net, שכינתה את בוראט "מאהיר 2.0" ואף זרקה טיפ קטן לכרישים ההוליוודיים - תנו לשניהם סרט ביחד. הערך על קגירי בוויקיפדיה התעדכן עם איזכורים לבוראט, שם נכתב שהטורקי הוא שהיווה את ההשראה ליצירת הדמות של בוראט מלכתחילה.

"הוא אף פעם לא פנה אליי וביקש את רשותי", נימק קגירי את התביעה העתידית וסיפר ל-Wired שעם או בלי בוראט, גם הוא מתכנן להפציע על המסך הגדול. בתפקידים הראשיים הוא רוצה את ג'וליה רוברטס ואת דייויד בואי, וכבמאי - את ספילברג.

ברון-כהן מוכר יותר בכינוי עלי ג'י, מגיש טלוויזיה וונאבי-שחור וטיפש. לאחרונה הגיע הסייד-קיק שלו למסך הגדול, בסרט "בוראט: לימוד התרבות של אמריקה למען הפקת תועלת לאומה רבת הפאר של קזחסטן".

דרושה פלוס מחרשה

לקראת סוף שנות ה-90, כשרוח ה"אתר לכל פועל" וגיאוסיטיז נשבה ברשת, הקים קגירי אתר מביך ב-HTML בסיסי, תחת הדומיין Istanbul.tc. באתר שובצו תמונות לצד משפטי מפתח באנגלית קלוקלת.

"ברוכה הבאה לאתר שלי. אני לנשק אותך!!!!!" מכריזה הכותרת של הדף. "מישהי שרוצה לבוא טורקיה אני יכול להזמין. היא יכולה להיות בבית שלי", כתב קגירי לכלתו הפוטנציאלית שאולי תימצא בין דפי הרשת. מהר מאוד הוא הפך לבדיחה ויראלית בקנה מידה ענק, קיבל עבודות בקידום מכירות ואף הקליט סינגל בשם "אני לנשק אותך".

בדומה לקגירי, גם בוראט השוביניסט הפרימיטיבי מחפש אישה. במשרד השידוכים בו ביקר בארה"ב, ציין כי הוא מעדיף מישהי עם "נסיון בעבודה עם מחרשה". הוא לובש חליפות מיושנות, חומות או אפורות, כמו קגירי, ומדבר באותה שפה קלוקלת.

עוד קווי דמיון: לשניהם יש שפם עבות. המילה invitate כתחליף ל-invite (להזמין) חוזרת על עצמה בלקסיקון של שניהם. באתר המקורי של קגירי מופיעה תמונה שלו משחק פינג-פונג, וכך גם בטריילרים לסרטו החדש של בוראט.