AllofMP3 בצרות

אתר ההורדות הרוסי מחלק שירים חינם כתגובה לחרם של חברות האשראי

אתר ההורדות הרוסי AllofMP3, שקנה לו מוניטין בעייתי עקב גביית תשלום עבור מוזיקה פיראטית, מתמודד עכשיו עם גזירה חדשה: חברות האשראי הכריזו כי הן מחרימות אותו, ולא יאפשרו לגולשים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי, כך מדווח הניו יורק טיימס.

Allofmp3 הינו אתר פופולרי שמציע שירים להורדה בתשלום, אך אינו פועל במסגרת החוק. לשירות אין רשיונות מתאימים למכירת השירים, וחברות התקליטים לא מקבלות ממנו עמלות. מחירי השירים נמוכים בהתאם, ונופלים בשיעור ניכר מאלו של iTunes. אלבום שלם, למשל, יכול להימכר בדולר אחד בלבד.

השרתים של Allofmp3 ממוקמים ברוסיה, שם אין אכיפה בתחום זכויות היוצרים. חברות התקליטים מנהלות נגדו מאבק ממושך, והן אלו שהפעילו את הלחצים על חברות האשראי להפסיק לספק לו שירותים.

בעל הבית לא משתגע

בתגובה כינס בעל האתר, ואדים ממוטין, מסיבת עיתונאים טלפונית בשיחת ועידה, והכריז על מעבר למודל רווחים חדש: השירים יחולקו חינם לכל דורש והאתר יתקיים מפרסומות בלבד. "בשש שנות הפעילות של האתר מעולם לא הורשעתי בבית משפט. מעולם לא הכריזו ברוסיה על האתר כבלתי חוקי", אמר ממוטין לכתבים.

RIAA (התאחדות חברות התקליטים האמריקניות), מצידה, טוענת אחרת. "הפרת זכויות יוצרים אינה חוקית ברוסיה בדיוק כמו בארה"ב", מסר הארגון. Allofmp3 ספג ביקורת גם מכיוונים אחרים - בבלוג TechDirt נטען כי השירים החינמיים באתר יהיו מוגנים ב-DRM (תוכנה למניעת העתקות פיראטיות), וניתן יהיה לנגנם רק באמצעות תוכנת Music for The Masses. השירים לא ניתנים להעברה לאייפוד או לכל נגן אחר.

ממוטין, שלא נבהל מאיומי חברות התקליטים, מנסה בינתיים להרחיב את בסיס המשתמשים של האתר כדי למשוך עוד ועוד מפרסמים, שלא נרתעים מיחסי הציבור הגרועים של Allofmp3.