סופי: גוגל+Youtube

הקץ לשמועות ולספקולציות: ענקית החיפוש הודיעה כי רכשה את שירות הסרטונים YouTube תמורת סכום עתק של 1.65 מיליארד דולר במניות

גוגל שמה קץ לאוסף הספקולציות שהציף את הרשת בסוף השבוע, שהתברר כמדויק כמעט לגמרי, והודיעה על רכישת אתר הסירטונים YouTube תמורת סכום עתק של 1.65 מיליארד דולר במניות - רק 50 מיליון דולר יותר מהסכום שפורסם בעת המגעים בין החברות.

במסגרת הרכישה, הסטארט-אפ בן השנה וחצי YouTube ימשיך לפעול מסן מתאו שבקליפורניה כמותג עצמאי, במטרה לשמר את הקהילה שצבר קודם לכן: מיליוני גולשים שצילמו סירטונים ביתיים ודלי אמצעים, ובחרו לשתף אותם עם אחרים באמצעות YouTube.

מדי יום מועלים לאתר 65,000 קטעי וידאו שונים. נתח גדול מהם כולל סרטים הוליוודיים, קליפים מושקעים של זמרי פופ מוכרים, סדרות ותוכניות טלוויזיה שהועלו תוך הפרת זכויותיהם של היוצרים המקוריים. בעבר הוסר מהאתר קליפ מהתוכנית Saturday Night Live, בשם
"Lazy Sunday", אחרי שצבר פופולריות ורשת NBC איימה בהגשת תביעה.

הנהלת YouTube עשתה כמיטב יכולתה להסיר את הסירטונים הפיראטיים, אך היא מצליחה בכך באופן חלקי בלבד. אנליסטים שונים טוענים כי הסיבה האמיתית לכך שעד עתה לא ספגה החברה תביעת ענק היא היעדר גוף כלכלי גדול כגוגל, שיוכל לשלם פיצויים.

פי 3 מ-MySpace

"הצוות של YouTube בנה פלטפורמה מרגשת ורבת עוצמה למדיה, שמשלים את המשימה של גוגל לארגן את המידע שבעולמנו ולהפוך אותו נגיש ושמיש יותר", מסר מנכ"ל גוגל אריק שמידט בהודעה על העיסקה.

סכום הרכישה גדול כמעט פי 3 מזה ששילם תאגיד ניוז קורפ, שבבעלות רופרק מרדוק, על הרשת החברתית המובילה בעולם MySpace. חברות נוספות הביעו עניין ברכישת השירות, ביניהן יוניברסל.

גוגל אישרה כי 67 עובדי YouTube ימשיכו לפעול עצמאית, ממשרדי החברה המקוריים.