התא שבפנים

שבב ה-Cell שנמצא בלב ה-PS3, עומד להיות משולב גם בטלפונים סלולריים

טלפונים סלולריים נקראים כך כיון שהם פועלים על תאים, תאי-תקשורת. עכשיו יש עוד סיבה לשם: חברת טושיבה הציגה בשבוע שעבר בתערוכה ביפן גרסה לטלפונים סלולריים של שבב ה-Cell (תא), שנודע כ"מנוע" של קונסולת משחקי הווידאו הבאה של סוני, הפלייסטיישן 3.

מעבד Cell, פיתוח משותף של סוני, טושיבה ו-IBM הוצג לראשונה ב-2004. בשבב משולבים שמונה מיקרו-מעבדים המסוגלים להגיע יחד לספק כוח עיבוד של 200 ג'יגה-פלופ – עוצמת עיבוד אדירה. על פי התכנון, שבב ה-Cell עומד להיות פלטפורמה משותפת למגוון של מכשירים במקביל.

למעבד העוצמתי שימושים רבים, נוסף על הנעת PS3, שעומדת לצאת לשוק בחודש הבא. כוח העיבוד העודף של קונסולות ה-PS3 שיהיו מחוברות לרשת ירתם לטובת חקר החלבון, ואילו IBM הודיעו שהם עומדים להשתמש בשבב בייצור מחשב-העל הבא שלהם.

תא פה, ותא שם

כשהוצג השבב לראשונה, הודיעו גם סוני וגם טושיבה כי הן עומדות לשלב את השבב במגוון מוצרי אלקטרוניקה. אך בזמן שהשותפים של טושיבה מתמקדים ביישומים כבדים, טושיבה החליטה כי היא מעדיפה לייצר גרסאות פחותות זרם של השבב ולהכניס אותו לתוך מכשירים שלא זוללים עוצמת עיבוד, כמו טלפונים סלולריים.

אך ההכרזה הכי מעניינת של בכירי טושיבה בתערוכה, כפי שהופיעה באתר gizmodo, היא העובדה כי שלוש חברות הטכנולוגיה גם משתפות פעולה בתחום התוכנה לשבב, במטרה להפוך אותו לפלטפורמה אחידה עבור מגוון של מכשירים – טלפונים סלולריים, קונסולות והתקנים נוספים.

ככל הנראה, מתוכננים מכשירים נוספים אשר יכילו את שבב ה-Cell, כמו נגני מדיה ניידים, זאת מאחר שטושיבה הודיעה שהיא תייצר בעתיד גם "גרסאות ביניים" לשבב. מן הסתם, טושיבה לא מתכוונת לייצר אותן לחינם.