גרסת בטא לאובונטו 6.10

הגרסה הסופית תכיל שיפורים רבים כולל פיירפוקס 2

פרוייקט אובונטו הוציא השבוע מהדורת בטא לגרסה 6.10 של מערכת ההפעלה החופשית הפופולארית. ההשקה הרשמית של גרסה 6.10 מתוכננת לסוף החודש הזה, וכבר עכשיו אפשר להתרשם מרוב השינויים המשמעותיים.

ראשית, כל התוכנות המצורפות למערכת ההפעלה עודכנו: גרסה 2.16 של שולחן העבודה גנום, חבילת התוכנות המשרדיות אופן אופיס 2.0.4 ותוכנת הממשק הגרפי Xorg בגרסה 7.1. דפדפן האינטרנט הכלול הוא גרסה בטא 2 של פיירפוקס 2.

מהדורת השרתים של אובונטו תכיל מעתה אפשרות לבחירת "משימות" עבור השרת, כך שניתן יהיה להתקין בקלות יותר שרתי דואר אלקטרוני, שרתי אינטרנט (www) ומטלות אחרות. עוד תוספת רצינית לארגונים, היא תוכנת LTSP בגרסתה החמישית, אשר תומכת ב"מחשבים רזים".

עבור המפתחים לאובונטו הוכנסו גם שינויים "מתחת למכסה המנוע". GCC בגרסה 4.1.1 ו-glibc 2.4. גרעין מערכת ההפעלה (Kernel) הוא בגרסה 2.6.17 ונכללה גם תוכנת אתחול חדשה בשם Upstart.

מתוך סקירות שכבר נכתבו על גרסת הבטא החדשה, גם בעברית, עולה כי היא מכילה עיצוב גרפי משודרג ושיפורים לתוכנות Evolution, התחליף הפתוח לאאוטלוק, ול-Totem, נגן המדיה, שנעשה ידידותי יותר לקבצים בפורמטים סגורים. לשולחן העבודה נוספו גם תוכנת ניהול התמונות F-Spot ותוכנת הפתקיות Tomboy.

ולבסוף, לפי טענות הסוקרים, הגרסה החדשה מגיבה מהר וטוב יותר מגרסת הנוכחית.