בזק שדרגה את קצב ההעלאה

לקוחות האינטרנט המהיר ב-ADSL יהנו מהשדרוג ללא תשלום

חברת בזק הודיעה הבוקר כי תשדרג את קצב ההעלאה (Upload) בתשתיות האינטרנט המהיר בטכנולוגיית ADSL. החברה תרחיב את רוחב הפס של המנויים בקצבים 1.5, 2 ו-2.5 מגה-סל"ש (Mbps), ובכך תעמיד את קצב ההעלאה על לפחות עשרה אחוזים מקצב ההורדה.

לקוחות הגולשים ב-750K לא יהנו מהשינוי וקצב ההעלאה שלהם יוותר 96Kbps. לקוחות הגולשים ב-1.5 מגהביט לשנייה יהנו משיפור של 56% במהירות ההעלאה שתשודרג ל-150Kbps. מהירות ההעלאה של מינויי מסלול ה-2 מגהביט לשנייה תוכפל למעשה ותגיע ל-200Kbps. לקוחות מסלול ה-2.5 מגהביט, הפופולרי מאוד לטענת בזק, יהנו משיפור מתון יותר, בשיעור של 66%. מהירות ההעלאה של לקוחות הגולשים ב-5 מגהביט לשנייה, לא תשתנה.

בזק תתחיל ביישום השינוי כבר בחודש הקרוב, כאשר לקוחות ה-2 מגהביט יהיו הראשונים ליהנות מהשינוי. התהליך עתיד להסתיים במרץ. מן הלקוחות לא נדרשת כל היערכות מיוחדת והשדרוג במהירות ההעלאה ייעשה באופן אוטומטי. יחד עם זאת, לקוחות המעוניינים להקדים את השדרוג באופן יזום, מוזמנים לפנות לשירות הלקוחות של החברה בטלפון 199.

בנוסף הודיעה היום חברת בזק כי היא הוזילה את מסלול הגלישה של 5 מגה-סל"ש, מ-149 שקלים ל-99 שקלים. מסלול הגלישה הנ"ל נחשב עד כה כמסלול לגולשים "כבדים".

הספקיות מתאימות את עצמן

תגובת ספקיות האינטרנט המהיר ברק וקווי זהב 012 לא איחרה לבוא. שתיהן הודיעו כשעתיים לאחר הודעת בזק, כי יתאימו את המהירויות לקצבי ההעלאה החדשים שנקבעו היום. משאר ספקיות האינטרנט לא נמסרה כל הודעה מיוחדת בנושא, אך צפוי כי הן יתאימו את עצמן לתנאי הגלישה החדשים.

מחברת הכבלים המתחרה נמסר בתגובה עוקצנית: "HOT שמחה על כך שבזק מצטרפת סוף סוף לשדרוג ה-Upload (וגם זאת רק לאחר שנתבקשה על ידי משרד התקשורת). מהירות ה-Upload שמציעה HOT ללקוחותיה עומדת כיום על 512K ואף למעלה מזה".

בהשוואה מול בזק, אכן ניכר יתרון מהירות ההעלאה של הוט: במסלול גלישה של 1.5 מגהביט נהנים לקוחות הוט מקצב העלאה של 256K או אפילו 512K מול 150K בלבד אצל בזק. במקרה של קצב העלאה של 512K, מחולק למעשה החיבור ביחס של שליש להעלאה מול שני-שליש להורדה.

קצב העלאה גבוה עד לתקופה האחרונה לא נוצל על ידי מרבית הגולשים, אך משמש כיום לצרכים שונים, עם דרישה הולכת וגוברת: העלאת מידע לשרתי קבצים ושירותי אחסון דוגמת פליקר, גיבוי מקוון של כמויות מידע גדולות, שירותי שיתוף קבצים ומשחקי רשת.