הצד האפל של מייספייס

סטודנט לתקשורת חשף את הסודות שניוז קורפ לא רוצים שתדעו על מייספייס

ישנם דברים שניוז קורפ לא רוצים שתדעו על מייספייס. למסקנה הזו הגיע טרנט לפינסקי, סטודנט לתקשורת שערך מחקר על הרשת החברתית עבור אתר אינטרנט מסויים. כשהתקשר לתאגיד המדיה הענק שמחזיק בבעלות על מייספייס כדי לקבל את תגובתם על הממצאים, איימו עורכי הדין של ניוז קורפ על מעסיקיו של העיתונאי הצעיר בתביעה.

מנהלי אתר האינטרנט בו היה אמור המאמר להתפרסם נבהלו, והמאמר נגנז. הסטודנט לא התייאש והחליט לפרסם את הממצאים שלו באתר Valleywag, המתמקד ברכילות של עמק הסיליקון ועסקי הרשת. והנה עיקרי הממצאים כפי שפורסמו:

מייספייס הוא לא הצלחה ויראלית – מאחורי מייספייס עמדה חברת שיווק אינטרנטי בשם eUniverse שלאחר מכן שינתה את שמה ל-Intermix Media. חברת eUniverse הייתה גם זו שאחראית למנגנון הפרסומות המקורי ששווק ביחד עם קאזה ועשתה שימוש במאגר של 50 מיליון כתובות מייל כדי לקדם את המיזם החדש שלה. שלושה מיליון מנויי אתר ההיכרויות CupidJunction קיבלו אף הם הצעה להירשם למייספייס, בחינם.

עברו של כריס דה-וולף – המנכ"ל הנוכחי של מייספייס, היה עובד של eUniverse. לפני כן, הקים חברת ספאם בשם Responsebase, שנרכשה בידי eUniverse. ועוד לפני כן, היה סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת הבועה Xdrive, ממנה פוטר יחד עם הצוות שלו.

טום אנדרסון הוא רק פרצוף יפה

טום אנדרסון לא הקים את מייספייס – סיפור הסינדרלה של טום אנדרסון והמיזם הקטן שלו שצמח במפתיע? לטענת לפינסקי, הכל שקרים. כשמייספייס החל לצבור תאוצה, היה צורך בסיפור רקע מתאים שישקף נאמנה את מה שהאתר אמור לייצג: ידידותיות וחברותיות.

כיון שהסיפור על חברת ספאם צינית שהחליטה לבנות תואם Friendster לא בדיוק משדר “חברותיות” - הוצג טום אנדרסון, שהיה עובד של דה-וולף עוד ב-Xdrive והלך איתו מאז, כאחד המייסדים של החברה וכמובן - כ"חבר מספר אחד" של כל אחד ממנויי מייספייס.

לפינסקי מציג כמה טענות נוספות, מעניינות פחות ודי ברורות מעצמן, כמו העובדה כי האתר מלכתחילה שימש בסיס שיווקי כמעט לכל דבר שזז והוקם כמענה לאתר Friendster, שכבר אז צבר תאוצה.

כעת רק נותר להמתין ולראות כמה זמן יקח לעורכי הדין של ניוז קורפ לדרוש את הסרת הכתבה מ-Valleywag ולתבוע את הסטודנט לתקשורת, שכנראה עשה עבודה לא רעה.