בלוג הזהב

פרוייקט של איגוד האינטרנט מוכיח: גם קשישים יכולים לכתוב בלוגים

"מיד חשבתי שהאינטרנט שייך לצעירים, מה ל"זקן" כמוני ולמחשב בכלל בפרט לכל הקשור לאינטרנט, כשבאו מאיגוד האינטרנט הישראלי אל בנין הדיור המוגן שבו אני גר והציעו לי ללמוד השתמש באינטרנט ולעזור בהסברה הישראלית, קפצתי על המציאה אז נכון – אני מדפיס לאט, עדיין מחפש את האותיות, אבל האותיות מתחברות למילים ואלו למשפטים ואני יכול להיות מחובר אל כל העולם הגדול והחדש שנמצא שם בחוץ".

את המילים האלו כתב חיים לגזיצקי, בן 78, במסגרת פוסט בבלוג החדש של איגוד האינטרנט הישראלי. הבלוג, שנקרא גולשי גיל הזהב, אוסף קטעים שכתבו קשישים במועדונים ובתי דיור מוגן ברחבי הארץ. לגזיצקי, שלוקח בו חלק, גולש באתרים של איסוף בולים ומתרגם מאמרים שעוסקים בהסברה על ישראל לפולנית. הוא מצ'וטט במסנג'ר עם בתו ונכדו שחיים בחו"ל.

טיפה בים

בבלוגוספירה הישראלית, בלוגים של בני הגיל השלישי הם עדיין טיפה בים. בישראבלוג, למשל, שמאכלס, יש טבעת לבלוגרים קשישים בשם "הזקיינים", אבל יש בה שלושה בלוגים בלבד. לפי סטטיסטיקות שפורסמו לאחרונה, מתוך 120,000 מנויים, 90% מהבלוגרים הם מתחת לגיל 21. בבלוג גלה מחשבים של תמר גרינברג נולדה יוזמה ליצירת אינדקס של בלוגים בישראל בעברית ובאנגלית של אנשים בגיל מתקדם – בני 45, 50, 60 ויותר. בינתיים הרשימה עדיין מצומצמת.

איגוד האינטרנט הוא עמותה ללא מטרת רווח שמקדמת את השימוש ברשת בישראל. היוזמה של האיגוד, במסגרת פרוייקט "אינטרנט לבני הגיל השלישי", מנסה לקדם את השימוש במחשב בכלל וברשת בפרט בקרב מבוגרים, במטרה לצמצם את פערי הדורות הדיגיטליים. בבלוג "גולשי גיל הזהב" מספרים המשתתפים בפרוייקט על חווית האינטרנט שלהם . בבלוג נוסף שפתח האיגוד, "סיפורי ארץ ישראל", הם משחזרים חוויות מתקופת קום המדינה.

"לשימוש באינטרנט יש פוטנציאל גדול בהעשרת חייהם של קשישים, כמו גם היכולת להפחית את התלות בסובבים אותם", אומרת נאוה גלעד, יועצת האינטרנט ומי שעומדת מאחורי היוזמה. "מסתבר שהמחשב לא כל כך מסובך, וכל אחד יכול למצוא בו את מה שמתאים ומעניין אותו", מסכם חיים לגזיאל בפוסט הראשון שלו.