למכירה: יומן, במצב מכני מצוין

הישום המקוון Kiko נמכר לחברת Tucows במכירה פומבית באיביי

מה עשו שני בחורים צעירים ומוכשרים אשר פיתחו ישום יומן (Calendar) ביום שבו נמאס להם ממנו? מכרו אותו באיביי. כך מסביר בקומיקס פשטני ומצחיק ג'סטין, אחד מהאבות הגאים של Kiko שנרכש בידי חברת האינטרנט הוותיקה Tucows.

כשהחליטו למכור אותו, Kiko כבר היה ישום רשת פעיל עם לקוחות בכל רחבי העולם. עצם ההעמדה שלו למכירה פומבית יצרה הרבה רעש בבלוגספירה שהגיע אפילו לכלי תקשורת כמו ה"פייננשל טיימס". בשלב מסויים הסירה איביי את המכירה, בנימוק טכני על פיו יצרו השניים קישור לאתר הישום אשר אינו עומד בכללי השימוש של איביי. לאחר פרסום העניין ורעש נוסף, הוחזרה המכירה לאוויר. עבור התוכנה ושם המתחם שילמה הזוכה המאושרת 258,100 דולר.

מנכ"ל Tucows, אליוט נוס, הסביר בבלוג של Tucows מדוע רכשה החברה את Kiko. הסיבה המרכזית לטענתו, מפתיעה בפשטותה: הם היו זקוקים ליומן פנימי עבור הארגון שיעבוד על כל מערכת הפעלה, ולא רצו להשקיע בשרת Exchange שהיה יקר ומורכב מדי עבורם. גם האפשרות לפתח ישום כזה בעצמם נפסלה, כיון שמדובר בהשקעה ארוכת טווח והם היו זקוקים לפיתרון מן המוכן. בקיצור, Tucows החליטו לרכוש עוד פרה, במקום לקנות כוס חלב.

Kiko יוצע גם לשימוש הלקוחות במיזמי-הבת של החברה, כמו Blogrolling ו-DomainDirect, שמשרתים לקוחות בכל רחבי העולם. נוס מסביר כי התמיכה של Kiko בריבוי שפות, התאימה בדיוק לצורך זה. ארנסט וג'סטין, אגב, כבר מתכננים את המיזם הבא שלהם.