אנחנו על המפה

אתר מפה השיק היום שירות חדש, המשלב צילומי אוויר ומידע גיאוגרפי

אתר מפה השיק היום שירות הדומה במהותו ל-Google Earth. השירות, המשלב מפות ותצלומי אוויר, מאפשר לסייר ולצפות בישראל ממעוף הציפור. השירות מאפשר לאתר כתובות ומקומות וכן מחשב ומציג מסלולי נסיעה ממקום למקום. בתיבת כלים נוספת, יש כלי לחישוב מרחקים, וכלי זום נוסף ויעיל.

בניגוד ל-Google Earth, אשר מבוסס על תצלומי לווין, השירות של "מפה" עושה שימוש בצילומי אוויר, במרבית רמות הפירוט. ברמות הנמוכות, המציגות את כל שטח המדינה, עושה האתר שימוש בתצלומי לוויין. את תצלומי האוויר, אשר עברו טיפול בידי הצנזורה, ניתן לרכוש דרך האתר.

בניסויי השוואה שערכנו מול Google Earth התקבלו תוצאות בלתי אחידות. בכל הנוגע לאתרים בקו החוף של ישראל, ל-Google Earth היה יתרון. שדה דב, למשל, הוצג בפירוט רב יותר מאשר השירות של מפה. אך באתרים פריפריאליים יותר, לאתר של מפה היה יתרון משמעותי ותצוגת הפרטים הייתה טובה יותר.

יחד עם זאת, בהתמקדות גבוהה לרמת הבית הבודד, האתר לא מציג תוצאות ראויות. כשניסיתי לחפש את הבית שלי, לדוגמא, הצלחתי לאתר רק קניון הסמוך אליו. הבית הבודד לא הוצג בבירור כלל. גם בממשק עצמו יש צורך בשיפורים קלים, כמו כוונון עדין יותר של מנגנון התנועה. אנשי חברת מפה מציינים כי מדובר ב"גרסת הרצה".

השירות המתואר פתוח לציבור ללא תשלום, אך מנויי אתר "מפה" יוכלו לקבל מידע מפורט על אתרים, יעדים בעלי עניין, המלצות תיור ומקומות בילוי. בהתחשב בעובדה כי זהו שירות חינמי ובעברית, המכיל מפות מפורטות מאלה של גוגל למרבית אזורי הארץ, סביר להניח כי יקרוץ לישראלים רבים, על אף הפגמים הקלים.