מיספייס תמכור מוזיקה

הרשת החברתית הפופולרית תאפשר ל-3 מיליון להקות למכור את המוזיקה שלהן תמורת דמי תיווך

אתר מייספייס נכנס חזק לעסקי המוזיקה. הרשת החברתית הגדולה בעולם והאתר הנצפה ביותר בארה"ב, החליט שהוא מעוניין למכור מוזיקה ולהתחרות באפל השולטת בשוק עם iTunes. הכוח של מייספייס נובע משני מקורות. האחד, האתר משמש בית חם לכ-3 מיליון להקות שאינן רשומות בלייבלים (חברות תקליטים) גדולים. והשני, הוא הגב החזק שיש לאתר מהבעלים, תאגיד ניוז קורפ הענק.

מייספייס, באמצעות שירות "מייספייס מיוזיק", תאפשר ללהקות למכור את המוזיקה שלהן באופן ישיר – בדפי הבית שלהן באתר או דרך דפי המעריצים. הלהקות יוכלו לקבוע את מחירי השירים, ואל המחיר הזה יתווספו דמי תיווך שמייספייס תגבה לעצמה. את הצד הטכני והניהול לשירות תספק חברת Snocap, שהוקמה בידי שון פאנינג, יוצרה של תוכנת השיתוף הראשונה, נאפסטר.

מכירת מוזיקה דיגיטלית נחשבת בתקופה האחרונה לתחום החם של תעשיות המוזיקה והטכנולוגיה, ורבים הקופצים על העגלה. מיקרוסופט הודיעה זה לא מכבר כי היא מפתחת נגן משלה בשם זון וחנות מוזיקה נלווית, ואפילו AOL וסמסונג הודיעו כי הן עובדות על שירותי מוזיקה משלהן. השולטת בכיפה היא כמובן אפל, עם חנות iTunes האחראית ל-75% ממכירות המוזיקה הדיגיטלית.

חברת האם של מייספייס, ניוז קורפ, הודיעה לפני עשרה חודשים כי תפתח לייבל מוזיקה שישווק תקליטורים המבוססים על מוזיקה של אומנים ממייספייס ואף משווקת תקליטורים תחת השם MySpace Records.

מייספייס מארחת על שרתיה לא מעט אמנים ישראלים מוכרים כמו שרית חדד, יוני רכטר וסאבלימינל והצל וזאת בצד להקות עצמאיות ופחות מוכרות כמו להקות הפאנק Beer7 ו useless ID.