לא קולה ולא חלונות

מדינה בהודו שאסרה ייצור קולה בתחומה, החליטה לתת הזדמנות שווה ללינוקס

מדינת קראלה שבדרום מערב הודו, החליטה לשבור את המונופול של מיקרוסופט בבתי הספר במדינה על ידי אימוץ לינוקס. קראלה, שנחשבת לבעלת אחוז ההשכלה הגבוה ביותר בהודו, נודעה לפני מספר שבועות בכך שהחליטה לאסור מכירה של משקאות קוקה-קולה ופפסי בתחומה.

"אנחנו מתנגדים למונופולים רב-לאומיים בכל תחום שהוא", ציין שר החינוך מ.א. בייבי בהודעה לעיתונות שהכריזה על הכנסת לינוקס לבתי הספר, במקביל למערכות מתוצרת מיקרוסופט. בייבי אף הזים את השמועות שפשטו בתקשורת ההודית כי המדינה מתכננת לאסור שימוש בחלונות בבתי הספר. "אנחנו רוצים לתת הזדמנות שווה לחלונות וללינוקס בסביבת בתי הספר" אמר, ומיהר להוסיף: "אידיאולוגית, אני תומך בלינוקס ובמערכות הפעלה חופשיות ופתוחות עבור טכנולוגיות מידע בבתי הספר".

בתחילת החודש, אסרה הממשלה בקראלה על מכירה וייצור של משקאות קוקה-קולה ופפסי קולה בתחומה. זאת לאחר שארגון איכות סביבה מקומי הסב את תשומת לב הממשלה לעובדה שהמשקאות הפופולריים מכילים חומרי רעל קוטל חרקים ברמות מזיקות.

"אנחנו מכבדים את תרומת ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות לתחומי התרבות, האומנות והספרות", הסביר בייבי, "אבל אנחנו לא מרוצים מהצעדים המונופוליסטים והאימפריאליסטים של אומות אלה בתחומי הכלכלה והפוליטיקה".