המנהל של גוגל חובר לתפוח

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, יצטרף לחבר המנהלים של אפל

אריק שמידט, המנכ"ל המוערך של גוגל, מצטרף לחבר המנהלים של אפל. שמידט עולה על הסיפון בתקופה של סערות – אפל לאחרונה נקלעה לחקירה לא מחמיאה בנושאי מניות וחלוקת אופציות, בין השאר, גם כאלה שהגיעו לידיו של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס.

מינוי בעל פרופיל גבוה שכזה, כאשר המנכ"ל של גוגל חובר לאפל, מיד מעלה גל שמועות על האפשרות כי אפל וגוגל עומדות לשתף פעולה מול האויבת המשותפת, מיקרוסופט. אלא שכפי שטוען אתר הרג'יסטר, האמת פרוזאית הרבה יותר.

אין זה נדיר לראות בעל תפקיד בכיר בחברה אחת, יושב כחבר דירקטוריון של חברה גדולה אחרת. בארץ למשל, אפשר למנות את יעקב פרי, שבמקביל לתפקידו כמנכ"ל סלקום, שימש כחבר דירקטוריון באל-על, ויש עוד דוגמאות רבות. חברי דירקטוריון מקבלים שכר נאה בעבור השתתפותם בישיבות, ולא פעם מוזמנים אנשים שהוכיחו את עצמם כמנהלים מוכשרים, לשבת במועצות מנהלים של חברות אחרות ולתרום מרעיונותיהם ונסיונם. כך גם במקרה של שמידט.

שמידט יהיה החבר השמיני במועצת המנהלים של אפל, שכוללת כמה שמות נוצצים נוספים, כמו סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, אל גור. סטיב ג'ובס אמר בהודעה לעיתונות כי "אריק עושה עבודה נהדרת כמנכ"ל גוגל ואנו מצפים לתרומתו. כמו אפל, גם גוגל מתמקדת בחדשנות, ואנחנו חושבים כי התובנות של אריק יעזרו לכוון את דרכה של אפל בשנים הקרובות".