אופיס עם פסים

מיקרוסופט מחליפה באופיס הבא את התפריטים בפס אחד גדול. הבוחנים כועסים

מיקרוסופט החליטה להכניס שינויים בממשק המשתמש של אופיס 2007, לאחר קבלת תלונות מבוחנים של התוכנה.

בגרסה הבאה של תוכנת "אופיס" הוחלפו התפריטים המוכרים, ב"פס של אופיס" (Office Ribbon). מערכת התפריטים ששימשה את אופיס עד היום, לטענת מיקרוסופט, התאימה לדור של תוכנות בו מספר הפקודות היה מצומצם, כך שהיה נוח לסדר אותן בתפריטים.

כעת, שהגרסה החדשה מכילה כבר למעלה מ-1,500 פקודות, שיטת התפריטים כבר איננה מתאימה. בשיטת התפריטים, היו נוצרות "מגילות" ארוכות על המסך, והמשתמש המצוי היה הולך לאיבוד. החברה רצתה ליצור ממשק נקי ופשוט שבו המשתמשים יוכלו להתמצא בקלות, וחילקה את הפקודות לקבוצות. אלא שבוחני התוכנה טענו כי הפס החדש תופס מקום רב מדי במסך.

בהמלצת הבוחנים, יצויד הפס בפעולת הסתרה אוטומטית של החלק המפורט שבו, על מנת לחסוך מקום במסך. מיקרוסופט תוסיף גם מנגנון עזרה המכונה "תיאור-על לכלים" (Super Tooltip), כדי לתאר כל קבוצת פקודות. זאת לעומת הגרסאות הנוכחיות, בהן רק הפקודות עצמן צוידו בתיאורים. התוספת החדשה מגיעה ככל הנראה, בגלל ההסתרה האוטומטית.

בנוסף, החליטה יצרנית התוכנה להשקיע מחשבה נוספת בתפקודו של כפתור Office החדש, הדומה בפעולתו לכפתור ה"התחל", ונמצא בפינה השמאלית-העליונה של המסך.

עוד סיפרו אנשי מיקרוסופט לאתר BetaNews, כי הם עובדים במרץ על תוכנות המרה אוטומטיות שידעו לתרגם מסמכי אופיס קיימים לפורמט XML החדש של אופיס 2007, וכי פקודות רבות שביקשו משתמשי אופיס, כבר היו כלולות בתוכנה ביוזמת החברה.