השועל בכרם ויסטה

מיקרוסופט מציעה למוזילה סיוע בהתאמת פיירפוקס לוויסטה

האם מיקרוסופט משלבת ידיים עם השועל? ראשית החברה תיקנה את פרויקט ה-MSDN Wiki, המאפשר למפתחים להוסיף מידע משלהם לטובת חבריהם, כך שיהיה ניתן לעריכה באמצעות פיירפוקס. כעת מציעה החברה לאנשי קרן מוזילה ארבעה ימים של "זמן פיתוח" בחינם במעבדותיה, כמו גם תמיכה אחד על אחד למפתחי הדפדפן הפיירפוקס ותוכנת הדואר ת'אנדרבירד, כדי להתאימם לוויסטה.

סם רמג'י, מנהל מעבדות הקוד הפתוח של מיקרוסופט, פרסם בפורום הפיתוח של מוזילה "הזמנה פתוחה" לבוא ולעבוד עימם. מוזילה-אירופה הודיעה רשמית כי מוקדם מדי להתייחס להצעה, אך באותו פורום שפורסמה ההצעה, השיב לרמג'י אדם בשם מייק כי הם כבר נמצאים בקשר עם הצוות שלו באמצעות המייל, והציע לו להמשיך את הקשר שם.

העובדות הן שת'אנדרבירד ופיירפוקס כבר רצות היטב היום על מערכות הפעלה קיימות של מיקרוסופט, ולפי בדיקה של אנשי ZDNET בריטניה, גם על גרסת הבטא של ויסטה. כך שלא ברור לאיזו עזרה בעצם זקוקים אנשי מוזילה ממיקרוסופט?

גורג' או, העורך לשעבר של TechRepublic, סבור כי התשובה לכך טמונה באבטחה, וכי אנשי מוזילה זקוקים בהחלט לעזרה. הוא טוען בבלוג שלו כי פיירפוקס לא מושלם מבחינה אבטחתית. הסיוע של מהנדסי מיקרוסופט להתאימו ל"מצב העבודה המוגן" של ויסטה, שמונע כניסות לא מורשות של האקרים, יכול מאוד לסייע לשיפור האבטחה בדפדפן הקוד הפתוח.