תוכנת החלומות

פינטזתם על תוכנה למק שאין להשיג בשום מקום? תחרות ריאליטי תהפוך רעיון מקורי אחד לתוכנה של ממש

למערכת ההפעלה של אפל OSX יש מגוון ענק של תוכנות לכל תכלית אפשרית. עם זאת, המבחר עדיין נופל במקצת מזה של חלונות, בעיקר בגלל מספר המשתמשים הנופל משמעותית מזה של חלונות. אם במקרה חלמתם על תוכנה מסויימת שעדיין לא קיימת עבור OSX, פרוייקט חדש בשם My Dream Up עשוי להגיש לכם את החלום. הפרויקט בנוי כמעין תוכנית ריאליטי של מפתחים, אשר מסייע לרעיונות לתוכנות חלומיות עבור מקינטוש, לרקום עור וגידים ולהפוך למציאות.

מאחורי הפרוייקט עומד יזם התוכנה פיליפ ריו, ששואף להביא לתחרות משתמשי מק חסרי נסיון משמעותי בתכנות שלהם קונספט מקורי לתוכנה בסגנון "איך לא חשבנו על זה קודם".

"אתם עומדים להיות מעורבים במהפכה בתחום פיתוח התוכנה. אין מחסומים, כל התהליך שקוף לחלוטין", כתב ריו למועמדים הפוטנציאליים באתר הפרוייקט. "יש לכם הזדמנות להפוך את הרעיונות למציאות. אנחנו לא מחפשים מתכנת מוכשר, אלא מישהו עם רעיונות נהדרים".

והפרסים הם...

הצוות שמנהל את הפרויקט, המורכב מכמה מומחי טכנולוגיה, יבחר את 24 הרעיונות המובילים וינפה אותם בהדרגה. לבסוף יבחר הצוות רעיון אחד שהצוות יקח הלאה ויפתח לכדי תוכנה של ממש.

הזוכים ב-18 המקומות האחרונים יקבלו נגן iPod והזוכים ב-6 המקומות הראשונים יקבלו מחשב נייד של אפל. שלושת הרעיונות האחרונים שישרדו יקבלו מריו גם חוזה אגדי ותמלוגים עבור הקונספט לתוכנת החלומות שלהם.

בין הגורואים שישפטו בתחרות אפשר למנות את קווין רוז, מייסד אתר החדשות Digg, את מומחה המק גיא קוואסקי ואפילו את מנכ"ל אפל בעצמו, סטיב ג'ובס. אתר הפרוייקט מבטיח סלבריטאי-גיקים נוספים בחבר השופטים. מי שמעוניין להגיש הצעה לפרוייקט, יכול לעשות זאת בכתובת הבאה.