גוגל מגייסת קלינגונים

העתיקה את גשר האנטרפרייז בכנס "מסע בין כוכבים" כדי למשוך עובדים פוטנציאלים

בתעלול שיווקי מושקע כספית, יצרה גוגל העתק של גשר הפיקוד המיתולוגי של ה"אנטרפרייז" בכנס "מסע בין כוכבים" המתקיים בימים אלה בלאס וגאס. סדרת הפולחן הטלוויזיונית חוגגת בימים אלה את ארבעים שנים לשידור הפרק הראשון של הסדרה המקורית.

מייקל ג'ונס, הטכנולוג הראשי של Google Earth, סיפר בהתלהבות לכתב AFP, על העתק הגשר: "אתה יושב בכיסא הקפטן והמסך הראשי הוא Google Earth. אתה לא צריך לשגר את עצמך למגדל אייפל, אתה יכול פשוט להקיש את השם שלו ל-Google Earth ולהגיע לשם תוך שניות".

גוגל מתייחסת לוועידת הטרקיז (הכינוי של מעריצי הסדרה, נ.ל) גם כאמצעי לגיוס כוח אדם. לדברי ג'ונס, מעריצי "מסע בין כוכבים" הם מביני טכנולוגיה, מלאי תשוקה לתחום ונאמנים לרעיון שמביעה הסדרה – להרחיב את גבולות הישגי האנושות. אנשי גוגל "הרגישו בבית" וחלקם אף התחפשו והשתתפו בפעילויות הכנס. הכתב הטכני טום גאלווי כתב בבלוג שלו: "סקוטי וספוק היו השראה לרבים מאנשי גוגל בילדותם. כעת בגרנו, וחלקנו עובדים על דברים שנראים כאילו יצאו ישר מהמסך".

מלון הילטון שמארח את הוועידה מחזיק תערוכת מסע בין כוכבים מלאה בפעילויות, כולל מוזיאון, אפשרות לזוגות להינשא על הסיפון ודמויות "הבורג" ש"פלשו" למלון. הופעתם של ויליאם שטנר, הלוא הוא קפטן קירק ולינרד נימוי ששיחק את מר ספוק, היוותה את שיאו של הכנס, לצד שחקני הסדרה האחרים.

"אנחנו בהחלט מרגישים בבית" סיכם ג'ונס. "עד כה לא הגיעו אלינו מועמדים שאינם וולקנים או בני אדם. אבל אנחנו בהחלט לא נפלה לרעה קלינגונים או רומולאנים".