שיתוף קבצים בטוח

קואליציית ההאקרים פיתחה תוכנת שיתוף שלטענתה משתמשיה חסינים מתביעות

לא עוד תביעות נגד משתפי קבצים - זו ההבטחה של ארגון בשם קואליציית ההאקרים, שפיתח תוכנת P2P חדשה ו"חסינת תביעות". לדברי הארגון, התוכנה פותחה בתגובה לגל התביעות מעוררות התמיהה של תעשיית המוזיקה, נגד אנשים מתים או חסרי מחשב לחלוטין.

במניפסט של הארגון נכתב: "במשך שלוש שנים רדפתם אותנו עם קמפיין התביעות שלכם. [...] אנחנו מקווים שאתם בעצמכם מבינים שהתעלולים האלו מוגזמים. אנחנו מקווים שאתם רואים בעצמכם את הטיפשות שבדרכים שלכם. הטרדתם אפילו משפחות שכולות. אי אפשר להמשיך ככה ואנחנו לא מוכנים להמשיך ככה". המניפסט נשלח, תוך עקיצה נוספת, ל"תעשיית זכויות היוצרים של אמריקה".

המערכת לשיתוף קבצים נקראת OFF System - Owner Free File System, בתרגום חופשי, מערכת לקבצים ללא בעלים. על-מנת למנוע את הפרת זכויות היוצרים, הקבצים האסורים מחולקים למעין בלוקים קטנים ומוצפנים, בשיטה מתמטית סבוכה למדי, כך שכל אחד מהבלוקים אינו מפר זכויות יוצרים בעצמו. התוכנה עדיין בגירסת בטא, 0.1, בינתיים רק בסיס לפרוייקט גדול יותר שאולי יתבסס עליה. קשה לחזות אם שיטת הפעולה תצלח ומשתמשיה אכן יחמקו מעיני RIAA. את הגירסה האחרונה של התוכנה ניתן להוריד כאן.

אתר חדשות שיתוף הקבצים, P2Pnet, שיבח את קואליציית ההאקרים ופסק שהמרדף אחרי משתפי קבצים הסתיים. לא מכולם יצאו מגידרם, ובאתר ארסטכניקה פירשנו את ההצהרות של האירגון כגרנדיוזיות - השיטה אמנם מציגה רעיון מתמטי מתוחכם, אבל ספק אם באמת תוכל להגן על המשתמשים מלשלם את המחיר על הפרת זכויות יוצרים.