סגווי הדור הבא

לכלי הרכב המוזר ביותר מאז הקורקינט יצאו דגמים חדשים. ויש אפילו בלוטות' וצמיגי שטח

הסגווי (רכינוע בעברית צחה) מעולם לא היה הצלחה מסחרית מסחררת. אולי זה בגלל מחירו היקר ואולי בגלל שאנשים נרתעים מהרעיון של לאבד שיווי משקל באופן מכוון, אך המעטים שכן רכשו לעצמם סגווי, מושכים מבטים מופתעים או מלאי קנאה.

למי שלא מכיר את סגווי, מדובר בכלי רכב מונע בסוללות, שנראה כמו קורקינט עם גלגלים מקבילים. החידוש המיוחד בו הוא השימוש בהטיית הגוף של הרוכב קדימה או אחורה לצורכי היגוי. הוא בעל יכולת איזון יוצאת דופן לכלי דו גלגלי, הודות למערכת ג'ירוסקופית מתוחכמת, ומסוגל לפתח מהירות גבוהה יחסית: עד 20 קמ"ש.

אולי בשם המגניבות מוציאה החברה בימים אלה את הדור השני של כלי הרכב המקוריים, בשני דגמים: i2 ו-x2. החידושים העיקריים הם טכנולוגיית LeanSteer המשופרת, שיודעת לסובב את הרכינוע ימינה ושמאלה על פי נטיית הגוף של הרוכב והכידון, ויחידת המידע InfoKey. מדובר במסך עגול המתקשר עם שאר חלקי הסגווי באמצעות בלוטות', ומציג נתונים כמו מהירות, מרחק ומצב הסוללה.

ה-x2 הוא דגם השטח של הסגווי והוא מצויד בזוג צמיגים מסוקסים תואם. שני הדגמים מגיעים גם בוואריאציות מיוחדות עבור כוחות שיטור וביטחון, מחסנאים, מיטיבי לכת (או מיטיבי סגווי) ושחקני גולף. מחירו של ה-x2 טרם נקבע, אך את ה-i2 אפשר להשיג בארה"ב תמורת כחמשת אלפים דולר.

ביחס לשאלתנו מתי ישווקו הדגמים החדשים בישראל, השיב אלדד שפירא, מנכ"ל סגווי ישראל: "הדגמים החדשים ישווקו בקרוב בישראל. המחירים אינם צפויים להיות שונים מהותית מהמחירים הקיימים". הסגווי אושר לפני מספר חודשים בידי משרד התחבורה לתנועה על מדרכות בשטח עירוני, תוך הגבלות מהירות של 13 קמ"ש ולשימוש מעל גיל 16.