הוליווד תאפשר הורדה וצריבה אישית של סרטי DVD

אולפני הסרטים הגדולים יאפשרו צריבה של סרטים בעמדות מיוחדות או מהאינטרנט

דמיינו שאתם נכנסים לספריית הווידאו ובמקום לגשת לבדוק את הסרטים החדשים שמוצגים על הקיר, אתם ניגשים לעמדה מיוחדת וצורבים לעצמכם במקום עותק מקורי ובאיכות מסחרית של הגרסה המקורית של "חנות קטנה ומטריפה" מ-1960? זה פחות או יותר מה שמתכננים האולפנים ההוליוודיים לשנים הקרובות.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי "איגוד בקרת ההעתקה" (Copy Control Association), הגוף הטכנולוגי שמטפל בהגנה על סרטי DVD עבור האולפנים עתיד לפרסם בקרוב הוראות חדשות, שיאפשרו יצירה אישית של סרטי DVD באיכות מסחרית.

המפתח לכך הוא השחרור של ה-CSS, שיטת ההצפנה ה"סודית" של האולפנים להגנה מפני העתקה, שעד כה נמסרה רק ליצרני מכשירי DVD, ונפרצה על ידי הצעיר הנורבגי יון יוהנסן.
האיגוד לבקרת העתקה יעביר את ה-CSS לרשותם של בעלי ספריות וידאו שירצו להקים עמדות צריבה שכאלה וגם לחנויות מקוונות גדולות, דוגמת iTunes.

הצעד הזה הוא עוד סימן בשינוי המגמה שעובר על האולפנים בהוליווד. בניגוד לחברות התקליטים שתובעות את כל העולם, האולפנים הגיעו להבנה שקטה כי לא יצליחו להילחם בטכנולוגיה. לכן כדאי להם להציע את הסרטים שברשותם להורדה וצריבה אישית בצורה מסודרת, בתשלום, ובאיכות טובה משמעותית מהפיראטים ברשתות שיתוף הקבצים.

כפי שכבר דיווחנו כאן, בחודש שעבר החלה חברת CinemaNow להציע סרטים הוליוודיים להורדה וצריבה בתשלום בפועל. זאת במקביל להכרזות ברוח דומה של גופים אחרים, ושורה של שיתופי פעולה בין גופים טכנולוגיים והאולפנים, כמו שיתוף הפעולה של וורנר עם רשת ביטורנט.

על פי AP, חלק מהמשתמשים בשירות ההורדות של CinemaNow התלוננו כי הסרטים שרכשו דרך השירות החדש לא ניתנים לצפייה בחלק ממכשירי ה-DVD. פרסום התקן של ה-CSS לגופים המתאימים אמור לפתור את הבעיה הזו. במקביל עובד איגוד בקרת ההעתקה יחד עם יצרני תקליטורים בכדי לייצר תקליטורים ריקים תואמים לצריבת סרטים בקידוד CSS.