נוקיה תרכוש את מפעילת חנויות המוזיקה Loudeye

עם רכישת הטכנולוגיה תוכל נוקיה לספק פיתרון שלם לצרכני מוזיקה דיגיטלית

ענקית הסלולר נוקיה הודיעה אתמול כי תרכוש את חברת Loudeye האמריקנית תמורת 60 מיליון דולר. Loudeye מתמחה בהפעלה של חנויות מוזיקה מקוונות ביותר מעשרים מדינות. בכך, תוכל נוקיה לספק פיתרון שלם עבור צרכני מוזיקה - היא גם תמכור את הנגנים עצמם (טלפונים תומכי מוזיקה מסדרת N), גם את הפלטפורמה של חנות המוזיקה המקוונת וגם את התוכן.

חברת Loudeye, במקור מסיאטל, מתמחה ביצירה והפעלה של יותר מ-60 חנויות מוזיקה מקוונות ברחבי אירופה, אוסטרליה ואפריקה, בין השאר גם עבור שירות המוזיקה של MSN. ל-Loudeye יש הסכמי הפצה עם כל חברות התקליטים הגדולות ובנוסף, עם כמה מאות לייבלים עצמאיים. החברה מחזיקה בספרייה של מעל ל-1.6 מיליון שירים.

"אנשים צריכים שתהיה להם גישה לכל המוזיקה שהם רוצים, בכל זמן, בכל מקום ובמחיר סביר. אנחנו מתכננים להביא ללקוחות נוקיה חוויית מוזיקה מקיפה במהלך 2007", אמר אנסי ואניוקי, סגן נשיא למולטימדיה בנוקיה. על פי התכנון של ואניוקי, משתמשים יוכלו לרכוש ולהוריד מוזיקה לטלפון שלהם ישירות מרשתות הסלולר או להוריד אותה למחשב האישי, אחרי שנרכשה באינטרנט, ומשם להעבירה לסלולר. בהתחשב בעובדה כי נוקיה מכרה רק ברבעון הקודם מעל ל-15 מיליון טלפונים תומכי מוזיקה, לנוקיה יש שוק פוטנציאלי אדיר.

נוקיה עצמאית וחזקה

נראה כי הרכישה של חברה כמו Loudeye, היא תגובת מגן להכרזה של מיקרוסופט על זון. מיקרוסופט, שותפת טכנולוגיה של נוקיה בתחום ה-DRM (ניהול זכויות יוצרים דיגיטליות), הכריזה באחרונה על כוונה לייצר נגן וחנות מוזיקה משלה תחת המותג זון. בכך, הפכה למתחרה של נוקיה על לב צרכני המוזיקה. רכישת Loudeye תאפשר לנוקיה עצמאות בתחום, בלי להזדקק לשירותים הטכנולוגיים של השותפה/מתחרה.

עבור Loudeye מדובר בזריקת חמצן חשובה, שכן שירותי המוזיקה של MSN אינם ממריאים ומדשדשים תקופה ארוכה. יתר על כן, השמועות בתעשייה טוענות כי מיקרוסופט תזנח את שירות MSN Music ותיתן לו לגווע לאיטו. זאת במקביל להשקת חנות המוזיקה החדשה שתלווה את זון, ותיקרא כנראה אלכסנדריה.