פליקר לבש שחור

קמפיין לעידוד הפסקת אש של אמנסטי סחף מאות צלמים בפליקר שהעלו תמונות של סרטים שחורים

מאות צלמים בפליקר, הצטרפו אתמול (ב') לארגון אמנסטי לציון היום הבינלאומי לעידוד הפסקת אש בין ישראל ללבנון. הגולשים, ממדינות שונות בעולם, כולל ישראל ולבנון, השתמשו באלבום התמונות האישי שלהם באתר כדי לקרוא לצדדים הנלחמים להפסיק את הלחימה.

"מאות אזרחים שהפכו למטרות, הן בלבנון על ידי צה"ל והן בצפון ישראל על ידי החיזבאללה, נהרגים", כותב ארגון אמנסטי, "וזאת לאחר שבועות של לחימה, בה הפצצות והטילים ממשיכים ליפול ללא אבחנה על נשים, ילדים, אמבולנסים, פעילי ארגוני הצלה ושאר קורבנות תמימים של הקונפליקט המסלים הזה".

"רק הפסקת אש מידית, מלאה ואפקטיבית תגן על האזרחים בשני הצדדים", מוסיף הארגון, "אבל הקריאות לשני הצדדים הנלחמים לציית לחוקי המלחמה ולהגן על אזרחים, נופלות על אזניים ערלות".

קמפיין בתמונות

בעוד שבאמנסטי לא הציעו הצעות אופרטיביות כיצד ניתן להצטרף לקמפיין ולבטא את המחאה הציבורית, קבוצת צלמים בפליקר החליטה להתארגן ולתרגם את הקריאה של אמנסטי למחאה ויזואלית באמצעות תמונות.

גולשים החלו להעלות אתמול תמונות של נרות דולקים (בהשראת סמל של ארגון אמנסטי) ושל סרטים שחורים לאלבומי התמונות האישיים שלהם ולתייג את התמונות במילים כמו "World Ceasefire Vigil" (משמר הפסקת האש הבינלאומי), peace (שלום) או black ribbon icon (אייקון סרט שחור). חלק מהגולשים אף החליפו את האייקון המיצג אותם לסרט שחור, או שהדביקו סרט שחור על האייקון הקיים.

התארגנות הגולשים החלה בקבוצת Mundo Uno ("עולם אחד") בפליקר, המתמקדת בעיקר בצילומי ילדים מכל העולם. על היוזמה אחראית טאטיאנה קרדיל, צלמת-אקטיביסטית מברזיל, דמות מפורסמת למדי בקהילת הפליקריסטים.

עבור קרדיל, אין זו הפעם הראשונה שבה היא משתמשת בפליקר כדי לעודד מחאה ציבורית. מוקדם יותר השנה היא החלה לנהל קמפיין בתמונות למען 468 משפחות ענייות שהתיישבו לפני שנים רבות בבניין תעשייתי נטוש עצום בלב סאן פאלו, וכעת מאוימות להיזרק לרחוב על ידי העיריה.