האם אפל תחשוף בשבוע הבא את iPhone?

משתמש חרוץ גילה בקוד המקור של עדכון תוכנה לאייפוד סימנים המעידים כי אפל שוקלת להפוך את האייפוד גם לסלולרי

משתמשי אייפוד נלהבים נוהגים להציץ בקוד המקור של עדכוני התוכנה לאייפוד. אחד מהם, VL-Tone, גילה כמה תגליות מעניינות שדווחו על ידי האתר AppleInsider. על פי מחרוזות שנמצאו בתוך הקוד יתכן בהחלט שאפל זוממת להפוך את הנגן בצבע החלב שלה גם לטלפון סלולרי.

VL-Tone פרסם באתר כי מצא מחרוזות העונות לשמות "עוצמת אות", "מודל התקשרות", "היסטורית שיחות", "תפריט הגדרות טלפון", "ישום טלפון" ועוד. ואם זה לא מספיק, אז אותו משתמש חרוץ מצא גם מחרוזות הרומזות כי אפל שוקלים לכלול ישום של מסרים מידיים תחת השם AppleTalk (על אף ששם זה יוחס בעבר לפרוטוקול התקשורת של מחשבי אפל).

לעדויות המחשידות הללו, מצטרפים שרטוטים של עיצובי קונספט שדלפו לרשת, המרמזים כי אפל מתכננים מכשיר משולב בין אייפוד נאנו לבין טלפון סלולרי. ככל שיתקרב מועד ועידת המפתחים של אפל בסן פרנסיסקו בשבוע הבא, כך יגדל גל השמועות, הנסמכות על הטענה כי בוועידה הקרובה יוכרזו הכרזות מהפכניות. האם הוא יתאמת או יתנפץ אל חופי המציאות?

פלישת התפוח

אם בוחנים את המהלכים של היריבה המאיימת ביותר כיום של אפל, הלוא היא מיקרוסופט, הרי שהצעד הזה הגיוני. אפל תענה לפלישה שהכריזה מיקרוסופט לממלכה שלה בתחום הנגנים עם הזון, בפלישה משלה לתחום הטלפונים החכמים, הסמארטפונים. זהו תחום שמיקרוסופט מפתחת באיטיות, אך בעקביות.

מיקרוסופט מוכרת גרסאות שונות של מערכת ההפעלה Windows Mobile לשותפות בתחום וגם מפתחת מספר מוצרי חומרה משלה, כמו FonePlus שהוצג לאחרונה בועידת האנליסטים של מיקרוסופט.

אפל ניסתה בעבר להיכנס לתחום הסלולרי, אך בשיתוף פעולה עם מוטורולה המייצרת טלפונים תומכי iTunes. הפעם מדובר בסיפור שונה. אפל, ששולטת בתחום הנגנים הניידים, תרצה למנף את הכוח האדיר והיחודי שיש ברשותה כדי לחדור לתחומים נוספים – ומול יריב כמו מיקרוסופט אין הגנה טובה יותר, מההתקפה.