סמסונג מפתחת זיכרון פלאש עבור חלונות ויסטה

הזיכרון החדש יקצר משמעותית את זמן ההמתנה לפעולתם של ישומים

חברת סמסונג הודיעה כי היא מפתחת זיכרון פלאש שיסייע למחשבים המפעילים את חלונות ויסטה לשפר את הביצועים. נפח הזיכרון החדש, המכונה Solid State Disk הוא ארבע ג'יגה ולטענת החברה הוא מהיר יותר מכוננים קשיחים. עוד נטען, כי בפועל הזיכרון החדש יוכל להכיל עד שמונה ג'יגה. בניגוד לזיכרון המיידי המצוי במחשבים אישיים כיום (RAM), ההתקן החדש מסוגל לאחסן מידע גם כאשר המחשב כבוי.

סמסונג מייעדת את הזיכרון החדש לעבודה עם תכונה חדשה של ויסטה המכונה ReadyBoost, ובה מידע שהיה אמור להיכתב לכונן הקשיח יכתב לזיכרון הפלאש. ReadyBoost היא אחת מכמה תכונות שמיקרוסופט מכניסה בוויסטה על מנת לשפר את זמני התגובה של המערכת ולחסל את זמני ההמתנה לתחילת הפעולה של ישומים – שכה מעצבנים את המשתמשים כיום.

מיקרוסופט עצמה פיתחה טכנולוגיה נוספת המכונה SuperFetch, המנסה לחזות את פעולות המשתמש ואת הישומים שהוא עתיד להפעיל, ולטעון אותם ברקע. ראוי לציין בהקשר זה, שטכנולוגיות דומות נוסו בעבר על מערכות ההפעלה של מיקרוסופט בידי חברות אחרות, ללא הצלחה. ברם, יכול להיות ש-SuperFetch, המוטמעת ישירות אל תוך מערכת ההפעלה, בסיוע של זיכרון הפלאש החדש יניבו תוצאות טובות יותר.

תכונה נוספת של הזיכרון של סמוסונג מכונה ReadyDrive, והיא מאפשרת לו לשמש כזיכרון מטמון תומך עבור הכונן הקשיח, וכך לקצר את זמני ההתעוררות ממצב המתנה ולשפר את מהירות העברת המידע. סמסונג חשפה שני זכרונות פלאש עבור הטכנולוגיה הזו בוועידה האחרונה למהנדסי חומרה לחלונות שהתקיימה במאי, אך נפח הזיכרונות שהוצג אז היה 128 ו-256 מגהבייט בלבד.

מערכת ההפעלה חלונות ויסטה נמצאת בשלבי הבדיקה האחרונים שלה והשקתה מתוכננת לרבעון האחרון של שנה זו. ההשקה הסופית לצרכנים פרטיים (הראשונית תהיה ללקוחות עסקיים בלבד) מתוכננת לינואר 2007. סמסונג לא פירטה בהודעתה לעיתונות את זמני ההשקה של הזכרונות החדשים, אך הודיעה כי היא מתכננת להתחיל בייצור בקרוב.