AMD רוכשת את ATI תמורת 5.4 מיליארד דולרים

יצרנית המעבדים מס' 2 משתלטת על ענקית המעבדים הגרפיים

פתיחה

AMD, יצרנית המעבדים מספר 2 בעולם הודיעה היום כי תרכוש את יצרנית המעבדים הגרפיים ATI, תמורת 5.4 מיליארד דולרים. העסקה תורכב מ-4.2 מיליארד דולרים במזומן ועוד 57 מיליון מניות של AMD.

AMD תשלם 20.47 דולר לכל מנייה של ATI, כך שבעלי המניות של ATI ירוויחו ארבעה דולרים על כל מנייה. הקטור רואיז, יושב הראש והמנכ"ל של AMD, אמר כי " ATI חולקת עם AMD את המובילות הטכנולוגית ואת החדשנות הממוקדת בלקוח". לא ברור לגמרי למה הוא התכוון בכך, אבל זה נשמע מרשים.

ידיעות ראשונות על העסקה המתגבשת החלו לצוץ בחודש מאי, אך התגברו מאוד בסוף השבוע האחרון. AMD רוכשת את יצרנית המעבדים הגרפיים הקנדית על מנת לחזק את כוחה מול היריבה המרה, אינטל. ATI מייצרת מלבד מעבדים גרפיים, גם צ'יפסט – מערך השבבים התומך בלוחות אם, המיוצרים עבור המעבדים של שתי המתחרות.

כוח אימתני

העסקה תהפוך את שתי החברות לכוח אימתני בשוק המעבדים בהציען מוצרים משולבים שיצאו מתחת לקורת גג אחת. המוצרים יצאו לשוק ככל הנראה כבר במהלך 2007.

הרכישה של חברה מובילה בתחום כמו ATI, לא רק משלימה את החוסר בקו המוצרים של AMD שממנו סבלה מול אינטל היריבה, שכבר מייצרת מעבדי גרפיקה וצ'יפסטים משלה - אלא אף מציבה את AMD בעמדת יתרון משמעותי. דייב אורטון, נשיא ATI, אמר כי "האיחוד עם AMD יאפשר לנו חדשנות אגריסיבית עבור ה-PC". המנהלים באינטל, שרק לאחרונה החלה להראות התאוששות עם קו מוצרים חדשני, צריכים להתחיל להזיע.

האיחוד עורר תגובות אוהדות גם בתעשייה. ג'ים אלקין, נשיא משותף בחטיבת פלטפורמות ושירותים במיקרוסופט צין כי הם "נרגשים מהפוטנציאל והיכולת של AMD ו-ATI יחדיו להעצים את חוויית המשתמש בחלונות ויסטה עבור לקוחותינו". עם הכובד הגרפי המתוכנן של ויסטה, ללא ספק יהיה שימוש למוצרים של החברה המאוחדת.

העסקה טעונה את אישור בעלי המניות של ATI ואישור הגורמים הרגולטוריים המתאימים בארה"ב ובקנדה. ATI התחייבה לשלם ל-AMD 162 מיליון דולר במקרה של ביטול העסקה.