שירות דמוי Digg באתר ישראלי לחיפוש בלוגים

אתר Opinion.co.il הישראלי העלה שירות לדירוג פוסטים מתוך הבלוגוספירה הישראלית

אתר Opinion.co.il העלה אמש (ב') שירות חדש המאפשר לעקוב אחר דיונים אחרונים בבלוגוספירה הישראלית סביב נושא מסוים, כך מספר הבלוג הרשמי של האתר.

השירות, הנקרא opinion BlogRating, מאפשר להקליד מילת מפתח בשורת חיפוש ולקבל את רשימת הפוסטים האחרונים העוסקים באותה מילת מפתח. כך למשל, חיפוש המילה "לבנון" במנוע החיפוש, מציגה את הפוסטים האחרונים המכילים מילה זו וכפי הנראה עוסקים במלחמה בצפון.

בדומה למודל של Digg, בצמוד לכל פוסט המופיע ברשימת תוצאות החיפוש, יש גם מדד הצבעות. כל גולש יכול להצביע על הפוסטים השונים ולהעלות את דירוגם ברשימת הפוסטים. אולם בניגוד ל- Digg, שהכתבות המופיעות בו נשלחות על ידי הגולשים באופן אקטיבי, כאן מנוע החיפוש מאתר בעצמו את הפוסטים מתוך אתרי הבלוגים העיקרים בישראל (ישראבלוג, תפוז ורשימות). המשמעות היא, שכמות הפוסטים הנמצאים וזמינים לדירוג ב- Opinion.co.il היא רבה מאד והפוסטים האיכותיים טובעים בים הפוסטים הרגילים.

למרות היותו בלתי מושלם, מצליח Opinion למלא צורך משמעותי במנוע חיפוש לבלוגים ישראלים. מנוע החיפוש בבלוגים של גוגל רחוק מלהיות מעודכן ומלא ו- Technorati, מנוע החיפוש בבלוגים המוביל בעולם, לא יודע להתמודד עם אותיות עבריות.

הכתבה פורסמה מחדש במסגרת חגיגות חמש שנים לישרא-בלוג
בחזרה לפרויקט >