מיקרוסופט מסירה את התיקייה

פחות משבוע לאחר ההשקה: מיקרוסופט הסירה משרתיה את תוסף התיקייה הפרטית Private Folder 1.0

ימים ספורים לאחר שהשיקה את Private Folders 1.0, נכנעה חברת מיקרוסופט לביקורת שספגה בשל הסכנות הכרוכות בו, והסירה אותו משרתיה. התוסף, אותו ניתן היה להתקין במערכות חוקיות של "חלונות" בהן היה מותקן כלי ה-WGA, יצר על גבי שולחן העבודה תיקייה שבתוכה ניתן היה להצפין קבצים באמצעות סיסמה. במקרה והמשתמש שכח את הסיסמה, הקבצים והסיסמה, לא היו ניתנים לשחזור.

בעקבות מצב בעייתי זה, זכתה מיקרוסופט לביקורת קשה מצד מומחי טכנולוגיית מידע ומנהלי רשתות. אלה טענו כי הכלי יעניק למשתמשים את היכולת להסתיר מהם מידע ויצור להם בעיות קשות בשיחזורו, במידה והסיסמה תשכח. באותה מידה, הביעו הורים דאגה כי הכלי עשוי להקשות עליהם לעקוב אחר מה שילדיהם עושים במחשב. בנוסף לכל אלה, נטען כי איכותו הטכנית של התוסף איננה טובה, הן מבחינת איכות ההצפנה והן ביצירת עומס על המעבד.

דובר חברת מיקרוסופט אמר לכתב PC Magazine כי "Private Folder 1.0 תוכנן כהטבה עבור לקוחות המריצים מערכת חלונות חוקית. אולם, קיבלנו משוב בנוגע לדאגות שעלו סביב נושאים כמו יכולת ניהול, שחזור מידע והצפנה ובעקבותיו אנו מסירים את היישום".

האירוניה היא, שהכלי שנועד לשמור על פרטיות המשתמש מפני אנשים אחרים, היה תלוי בהתקנתו של כלי ה-WGA, שנטען כי הוא עצמו מפר את פרטיות המשתמשים בכך שהוא שולח מידע מדי יום למיקרוסופט. ה-WGA נשאר, אבל Private Folder 1.0 הוא נחלת העבר. דובר החברה הודיע כי למיקרוסופט אין כל כוונות לתקן את המוצר או להשיק אותו מחדש בעתיד הנראה לעין.