על אף ההכחשות: הכירו את זוּן

לאחר שבוע שבו החלו דולפות תמונות לרשת, נודע שמו של הנגן המתחרה ל-iPod

שבוע לאחר שהחלו לדלוף לרשת תמונות של נגן המדיה המוכחש של מיקרוסופט, מדווח הבלוג iLounge כי הנגן אכן קיים וכבר ידוע שמו הרשמי - "זוּן" (Zune). הבלוג טוען כי השיג את המידע הזה מחברה המיצרת עזרים לנגני iPod, אליה פנתה מיקרוסופט בבקשה שתיצר עזרים לנגן החדש שלה.

מיקרוסופט, כך על פי טענת הבלוג, פונה לחברות צד שלישי המיצרות ציוד משלים ומחתימה אותן על חוזים לרישוי ולהתאמה למכשיר החדש, בדומה לתוכנית "Made for iPod" שאפל חותמת עם היצרניות. באופן זה יקבל הנגן החדש תמיכה רחבה של יצרני צד שלישי. החיבור לאקססוריז החיצוניים יעשה באמצעות חיבור הרחבה מיוחד שיהיה ב-Zune, בדומה לחריץ הקיים במרבית נגני ה- iPod.

על פי אתר Engadget, הזוּן צפוי לכלול מסך LCD של 240 על 320 פיקסלים, כונן קשיח סטנדרטי בגודל 1.8 אינץ' וחיבור אלחוטי מסוג כלשהו. סוג החיבור האלחוטי טרם נקבע ו-iLounge טוען כי מיקרוסופט תעדיף דווקא תקן בלוטות' מסוים שהיא משתתפת בפיתוחו ונגיש ליותר יצרנים, בניגוד לאפל שתשתמש בתקן סגור בנגניה העתידיים. הבחירה בתקן היא משמעותית, שכן היא משפיעה על יכולתם של יצרנים אחרים לפתח מוצרים תואמים עבור הנגן.

בנוסף, מסתובבות ברשת גם שמועות הטוענות שזוּן גם יריץ משחקים וישמש כמעין Xbox נייד, אך לשמועות אלו טרם נמצאו הוכחות.

דיווחים אלו מצטברים לדיווחים קודמים על נגן המוזיקה המיקרוסופטי. מוקדם יותר החודש דווח כי מיקרוסופט כבר נמצאת עם גורמים בכירים בתעשיית המוזיקה ומציגה בפניהם את נגן המוזיקה ואת חנות המוזיקה המקוונת החדשה שלה, הפועלת על פי מודל הדומה לזה של iTunes. עוד נטען כי הנגן החדש יצא, ככל הנראה, לקראת עונת הכריסמס הקרובה.