בטא לפיירפוקס 2

בין החידושים: גלילה אופקית של הלשוניות בודק איות מובנה ואנטי-פישינג

קרן מוזילה השיקה היום גירסת בטא ראשונה לדפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס 2.0. כך דיווח אמש בבלוג שלו סטיב בראיינט, כתב eWEEK. באתר מוזילה זמינות להורדה כבר עכשיו גרסאות לכל מערכות ההפעלה הנפוצות: חלונות, מקינטוש ולינוקס.

על פי הדיווחים, בגרסה החדשה ניתנה הרבה תשומת לב לכל נושא הלשוניות (טאבים), שכל כך חסרות בגרסה הנוכחית של דפדפן האקספלורר המתחרה. ניתן לסגור לשוניות מתוך אזור הגלישה, ותפריט הכלים שונה כך שיתמקד בצורה טובה יותר בגלישה מבוססת לשוניות. במקביל, הוספה יכולת לשחזר הפעלות קודמות של הדפדפן והוכנסה אפשרות של גלילה אופקית לדילוג קל בין כל הלשוניות הפתוחות. מלבד זאת לא ניכרים שינויים משמעותיים בממשק המוכר.

שתי תכונות מרכזיות נוספות בגרסה החדשה של פיירפוקס הן כלי איות מובנה וכלי אנטי-פישינג. כלי האיות אמור לחסוך כאבי ראש בהבנת מילים בעת גלישה בכל מקום שהוא, אפילו בלוגים ופורומים ואילו כלי האנטי-פישינג יגן עליכם מפני תרמיות של גניבת מידע על ידי השוואה מול רשימות של אתרים המוכרים כמועדים לפורענות. בוחני הגירסה טענו כי שתי התכונות אינן פועלות עדיין כראוי. מצד שני, בוחני גרסאות המק מציינים בסיפוק כי הגרסה החדשה פועלת לראשונה כשורה על מחשבי מקינטוש.

לפני התקנת הדפדפן חשוב לשים לב כי הגרסה החדשה מוחקת את כל ה-themes וכמו כן מנטרלת את כל ההרחבות הקיימות כבר במחשבכם. מומלץ להתקין את הגרסה הניידת שאיתה ניתן להתנסות בדפדפן החדש מבלי לסכן את הקיימת.