שווה להיות בלוגר

מנכ"ל "תפוז אנשים" הכריז כי הפורטל יחלוק ברווחים עם הבלוגרים

בתוך כשלושה חודשים, יתחיל פורטל תפוז לשתף את הבלוגרים המתאכסנים אצלו, בהכנסות המגיעות מפרסום. כך חשף היום (ב') מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, בכנס גלובס לתקשורת שנערך במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. אם תתממש התוכנית, יצטרף הפורטל הישראלי לטרנד חדש של אתרים המבוססים על תוכן גולשים, המנסים לעודד את יצירת תוכן זו בפיתויים כספיים.

הרבה יותר אמיתי

"כל בלוגיסט שגולשים באים לקרוא אותו, מגיע לו תשלום מסויים", הסביר אליאב בראיון לנענע. "בשונה מגולשים המפעילים BlogTV שהפלטפורמה היא זו שמביאה את הגולשים, בבלוגים הרגילים, הבלוגיסט הוא לא רק מי שמייצר את התוכן, אלא גם איש השיווק שלו. הוא זה שאחראי להפיץ את הבלוג ברשת, אם זה באמצעות טוקבקים, טרקבקים או הצטרפות לטבעות". מסיבה זו, אומר אליאב, מגיע לבלוגרים "להשתתף בהצלחה של הבלוג שלהם".

עוד הוסיף כי הנתח שהבלוגרים יקבלו מההכנסות מפרסום יהיה למעלה מחצי מההכנסות שהבלוג מפיק, אולם הוא סירב לפרט מה תהיה החלוקה המדוייקת.

לדברי עורך אתר תפוז, ניר אופיר, התשלום לבלוגרים יעשה באמצעות צ'ק, בדומה לתשלום של גוגל לבעלי אתרים המאכסנים אצלם פרסומות. יחד עם זאת, התשלום יעשה רק לאחר שהבלוגר יגיע למינימום מסויים. "אנחנו לא רוצים להתעסק כל היום רק במשלוח צ'קים", אמר.

נכון לעכשיו הפרסום ב"בלוגיה" של תפוז מבוסס על באנרים. בהמשך, אומר אליאב, הפרסום יהפוך להיות פרסום טקסטואלי המותאם לתוכן הכתוב בבלוג. לא תהיה זה באמצעות מערכת Adsense של גוגל, אלא באמצעות מערכת דומה ששמה לא הוסגר. אליאב לא הסכים לרדת לפרטים ולענות האם התשלום לבלוגרים יהיה על פי כמות ההקלקות של הגולשים על הפרסומות שמופיעות בבלוג שלהם, או על פי מספר הצפיות.

בתשובה לשאלה האם אין חוששים בתפוז כי הכנסת המימד הכספי תשפיע על האותנטיות של הכתיבה בבלוגים ענה אליאב שלא. "להפך, זה יהיה הרבה יותר אמיתי ככה".

הכתבה פורסמה מחדש במסגרת חגיגות חמש שנים לישרא-בלוג
בחזרה לפרויקט >