איזה מין גאדג'ט

סמסונג חשפה סדרת מצלמות שמטשטשת את הגבולות בין מצלמה לנגן מדיה

סמסונג התקנאה באפל והחליטה שהיא חוצה את הקוים. בסתיו הקרוב תשיק החברה קו מצלמות חדש תחת השם NV שיודעות לא רק לצלם, אלא מהוות מרכז מולטימדיה קטן בפני עצמו.

הנתונים מרשימים: דגם ה-NV3, מתהדר בשבעה מגה פיקסל ועדשת זום עם יכולת מקבילה ל-38-114 מ"מ במצלמות 35 מ"מ. לכך תוסיפו נגן MP3, גוף מתכת שחור מתכתי וסקסי וקיבלתם גאדג'ט די נוצץ כנקודת פתיחה. כפי שדווח באתר Cnet, סמסונג עשו את הצעד ההגיוני הבא במסגרת תוכנית ההתכנסות הדיגיטלית וציידו את הצעצוע החדש שלהם ביכולת טיפול מלאה במגוון רחב מאוד של פורמטי וידאו וקול: MPEG, AVI, MOV, WMV, ASF, וכמובן MP3. המצלמה-נגן יכולה אפילו לקרוא קבצי כתוביות, במקרה שתרצו לצפות בסרט שהורדתם על המסך בן שניים וחצי האינצ'ים. לקינוח, וזו תכונה חביבה מאוד, למצלמה יש יכולת מיוחדת לצלם מסמכים ולזהות טקסט. שימושי מאוד לסטודנטים ולמרגלים מתחילים.

לאחיות הגדולות של ה-NV3 יש פחות תכונות מולטימדיה מאשר לאחותן הקטנה והמשוכללת, והן נוטות יותר לכיוון המצלמה הקלאסית. ל-NV7 יש עדשת שניידר שמגיעה לזום מכובד של 270 מ"מ ומנגנון ייצוב תמונה, ואילו ל-NV10 יש מסך מגע ולא פחות מעשרה מגה פיקסלים, נתון המקובל במפלצות רפלקס גדולות ממנה בהרבה.

תמורת 350 הדולרים שתשלמו בעבור ה-NV3, תקבלו כמובן גם סוללת ליתיום, אוזניות סטריאופוניות ו-16 מגהבייט של זיכרון פנימי (סמסונג טרם ציינה את סוג ונפח הכרטיסים שישווקו עם המצלמה).

אחד הגולשים כבר העיר בציניות כי כל מה שסמסונג צריכים לעשות עכשיו הוא להוסיף מיקרופון, להגדיל את הזיכרון, להוסיף ערימת תוכנות קטנה שהוא לעולם לא ישתמש בה אבל חייב שתהיה שם, להתאים את המצלמה כך שתתמוך בחלונות ובמק - והוא מסודר. אותו גולש אולי דיבר בצחוק אבל נגע בנקודה הרצינית. על פי סמסונג, כמו גם יצרניות אחרות, זהו בדיוק הכיוון אליו חותרת התעשייה: מכשיר אחד שעושה הכל, אולי חוץ מלהכין קפה.