ה-FBI רוצה לצותת לתקשורת ברשת

הגיש טיוטה לחוק שיאפשר לרשויות האכיפה בארה"ב לצותת למסרים מיידיים ולשיחות VoIP

אחרי מערכת אשלון של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) אשר נטען כי ביכולתה לירט כל מסר אלקטרוני על פני הפלנטה, ואחרי מערכת קרניבור, פונה ה-FBI לחקיקה. זרוע החקירות הפדרלית יזמה הצעת חוק שתוגש בקרוב לקונגרס, ותחייב יצרני תוכנות וציוד רשת לכלול במוצריהם אמצעי ציתות.

כיום, בבואם לצותת באינטרנט, מסתמכים סוכני ה-FBI (ורשויות אכיפת החוק האחרות) על תקנות שקבעה רשות התקשורת הפדרלית (FCC). תקנות אלה עמדו לפני כחצי שנה למבחן כשגופים אקדמיים וחברות טכנולוגיה עתרו נגדן לבית המשפט, בטענה שה-FCC חרגה מסמכותה כאשר קבעה אותן. העתירה נדחתה בחודש שעבר.

הצעת החוק שנכתבה על ידי ה-FBI, היא מרחיבה למעשה את "חוק הסיוע התקשורתי לאכיפת החוק" שנועד במקור רק לרשתות טלפון, וסותמת את הפרצה שהיתה בו ביחס לתקשורת ברשת. ההרחבות לחוק יכללו דרישה מחברות המיצרות ציוד תקשורת, כמו Cisco ואחרות, להכניס שינויים בציוד כך שיאפשר ציתות לתקשורת אינטרנטית. כמו כן מבקשים ב-FBI להסדיר אפשרות ל"האזין" לשירותים כמו תוכנות מסרים מיידיים ומשחקי רשת. לבסוף, מופיעה דרישה מספקי האינטרנט לזהות לקוחות המשתמשים בתוכנות VoIP.

ב-FBI מנמקים את השינויים המבוקשים בחוק המקורי מ-1994 בכך ש"המורכבות של טכנולוגיות תקשורת גברה בשנים האחרונות, כך שיכולות הירוט של רשויות אכיפת החוק נפגעה או הפכה בלתי אפשרית".

ג'ים הארפר, חבר המועצה המייעצת למשרד לביטחון פנים האמריקני, אמר לאתר CNET כי להצעה תהיה השפעה שלילית על פרטיותם של גולשי האינטרנט. "אנשים מצפים שהמידע שלהם ישאר חסוי - אלא אם הממשל פועל במסגרת החוק", טען הארפר והוסיף כי לדעתו "ה-FBI דוחפים בכיוון הלא נכון".