גברים מיותרים

העתידן של חברת BT סבור שהמין הגברי יעלם משוק העבודה

איאן פירסון, העתידן של חברת הטלפוניה הבריטית BT, סבור כי בעוד עשור או שניים יהפכו הגברים למיותרים בשוק העבודה. העתידן האנגלי טען בפני כתבת הרג'יסטר כי מכונות רובוטים ואוטומציה עתידים להשתלט על מקצועות שהוא מכנה "דורשי אינטלקט", כמו תכנות למשל, ואשר כיום מאוישים ברובם על ידי גברים.

העתידן השוביניסט משהו, טוען עוד כי מקצועות הדורשים כישורים "רכים" יותר, כהגדרתו, כמו יחסי ציבור, שיווק, כוח אדם וסיעוד, ואשר מאוישים לרוב בידי נשים, בטוחים מפני השתלטות המכונות – שכן במקצועות האלה תמיד ידרש "המגע האנושי". לדבריו, האיחוד האירופי מודע לשינוי שיהפוך את הגברים למיותרים בשוק העבודה ונערך לקראתו. "הם לא מעוניינים שמספרים גדולים של גברים יסתובבו ברחובות. יהיו הרבה יותר הפגנות." אמר.

ד"ר דוד פסיג, עתידן מאוניברסיטת בר אילן, מסייג את דבריו של פירסון. "כבר היום מכונות עושות חלק ניכר מהעבודה שלנו. זה לא אומר שאנחנו נעשים מיותרים". ד"ר פסיג טוען כי הפיתרון לבעיה עניין טמון בהגדרה המחודשת של תפקידיו של האדם מול המכונה.

"צריך יותר בני אדם, ועוד יותר מכך, הם צריכים להיות יותר מוכשרים ויותר משכילים. זה חלק מהדרך בה המין האנושי הולך ומתפתח" הוא אומר, על אף שלדבריו יהיו גם כאלה שלא יעמדו בתחרות. פסיג חולק על עמדתו של עמיתו הבריטי בעניין ההבדלים בין המינים והנחיצות בשוק העבודה העתיד לבוא. "ישנם מחקרים שמצביעים כי נשים תופסות מקום נרחב בתעשייה. אבל אני לא בטוח שיש הבדלים של ממש בין העתיד של שני המינים".