סינגפור: משתיקים בלוגרים

בהוראת הממשלה הוסר טור ביקורת של בלוגר

"אין זה מתפקידם של עיתונים בסינגפור לקדם רעיונות או לצאת כנגד הממשלה". כך הסביר מזכיר העיתונות של שר המידע, התקשורת והאומנויות הסינגפורי מדוע הסיר העיתון Today את הטור הסאטירי של הבלוגר מר בראון. בראון ביקר בטור שלו את עלות המחייה הגבוהה בארצו והשתלח במיוחד בעליות התלולות במחירי התחבורה והחשמל.

"הטור שלו מעודד ציניות ודכדוך, שרק יכולים להזיק לאלה שעימם הוא מזדהה. אם בעל טור, המציג עצמו כצופה בלתי-פוליטי, מנצל את הגישה שלו לתקשורת ההמונים על מנת לערער על עמדת הממשלה בפני הציבור אז אין הוא מעביר ביקורת בונה אלא שחקן פרטיזני במגרש הפוליטי", קבע מזכיר העיתונות של השר. המזכיר האשים את בראון בלא פחות מ"סילוף האמת".

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" הפועל למען חופש העיתונות ברחבי העולם, אמר לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) כי הם מודאגים מן המקרה, במיוחד לאור הפיקוח ההדוק הקיים כבר היום על העיתונות בסינגפור. "זה מתפרש כאזהרה לכל העיתונאים והבלוגרים במדינה שבה אמצעי התקשורת כבר מצויים בפיקוח. לתקשורת יש זכות לבקר את מעשי הממשלה ולהביע דעות פוליטיות" נאמר בהודעת הארגון היושב בפריס.

בחודש אפריל האחרון, גינו "עיתונאים ללא גבולות" את ההגבלות שהטילה הממשלה הסינגפורית על דיונים פוליטיים בבלוגים ובאתרי אינטרנט לקראת הבחירות.