ילדים, לבכות לסנטה

נגן המוזיקה של מיקרוסופט יצא ככל הנראה כבר בעונת הכריסמס הקרובה. התכונה היחודית - אלחוטיות

מיקרוסופט תשיק ככל הנראה את נגן המוזיקה והווידאו המדובר שלה, שיתחרה ב-iPod, לקראת סוף השנה, וקדחת הקניות של הכריסמס. כך על פי מקורות המקורבים לחברה, שמסרו את המידע לסוכנות רויטרס. אחד הפיצ'רים שבאמצעותו מיקרוסופט תנסה לגבור על ה- iPod הוא האפשרות להוריד קבצים לנגן באופן אלחוטי.

עוד אומרים המקורות כי מיקרוסופט לא מסתפקת רק בפיתוח הנגן, אלא יוצרת "מערכת אקולוגית משלה", שתכלול בנוסף למכשיר עצמו, גם חנות מוזיקה מקוונת ותוכנת מדיה. המודל יהיה ככל הנראה דומה למדי למודל של אפל, על פיו ה- iPod הולך יד ביד עם ה- iTunes, שמשמשת הן כתוכנה והן כחנות מוזיקה. מודל זה זכה להצלחה מרשימה וכיום החנות המקוונת של אפל חולשת על כ-70% משוק מכירות המוזיקה המקוונת בארה"ב.

כמובן שבלתי אפשרי לתלות את ההצלחה של אפל רק בשילוב שתי התוכנות הללו באותו מוצר וכי ההצלחה של ה-iPod מיוחסת במידה רבה גם לגורם המגניבות שלו. אם מיקרוסופט תרצה להצליח בשוק שבו שולטות האזניות הלבנות, היא תצטרך להוכיח שגם לה "יש את זה".

על פי הדיווחים, חברות התקליטים, שכבר נמצאו במגעים עם מיקרוסופט סביב נושא זכויות היוצרים בחנות המקוונת, אמורות לקבל בשבועות הקרובים אב טיפוס של הנגן החדש.