למען קטינים ברשת

חברות תוכן וספקיות יתאגדו עצמאית למלחמה בתוכן שעלול לפגוע בקטינים באינטרנט

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע שיכנס ספקי תוכן גדולים וספקי גישה לאינטרנט כדי לגבש הסדרים למניעת פגיעה בקטינים ברשת. היוזמה דומה לקמפיין אמריקני עליו הכריזו ספקיות וחברות אינטרנט מובילות בשבוע שעבר, במטרה לצמצם את היקף פורנוגרפית הילדים ברשת.

בהודעה שפירסם איגוד האינטרנט נאמר כי באיגוד "מאמינים כי לאחר שיגובשו הכללים במשותף על ידי כל הגורמים המעורבים בתחום, יקבלו על עצמן הספקיות את הכללים ויפעלו לפיהם". באיגוד הדגישו כי "אימוץ הכללים הוא וולונטרי לגמרי". לדבריהם, עד כה נענו כמה ספקי תוכן גדולים וספקי גישה לאינטרנט לקריאת האיגוד והצטרפו ליוזמה. עם זאת, לא נמסר מיהן אותן ספקיות.

כמו באמריקה

הספקיות האמריקניות AOL, United Online, Earthlink, יאהו ומיקרוסופט העדיפו לנקוט בצעדים מיוזמתן, במקום לחכות שהקונגרס יעגן בחקיקה יקרה את נושא אחריות הספקיות על הגבלת הפדופיליה ברשת. הספקיות הסכימו בין השאר על הקמת מערכת שתדע לסרוק מיילים ושאר תדע לזהות תמונות פורנוגרפיות של ילדים.

גם איגוד האינטרנט הישראלי חותר לגיבוש עצמי של כללים ומחויבות בין ספקי תוכן וספקי גישה לאינטרנט שלא באמצעות חקיקה. "לדעתנו, מעורבותם של הגורמים המספקים את התכנים ומספקים את הגישה לאינטרנט, תפיק תוצאה מוצלחת ויעילה יותר מאשר חקיקה ופגיעה אפשרית בחופש הביטוי", מסר יהושע מאור, חבל הנהלת איגוד האינטרנט.