מיקרו-פוד בדרך

נגן המוזיקה של מיקרוסופט, הנועד להתחרות מול ה- iPod, נמצא כפי הנראה בפיתוח

יום אחד בלבד לאחר שביל גייטס הודיע על תכנוניו לפרוש מהעבודה היומימית במיקרוסופט, דלף (או שמא הודלף) לעיתונות מידע אודות תוכניות גדולות של החברה בתחום המוזיקה, ושרומז לשוק שבמיקרוסופט "עסקים כרגיל".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי על פי "מקור המקורב לתוכניות", מיקרוסופט עומדת לפתח נגן מוזיקה משל עצמה וכן חנות מוזיקה מקוונת.

פיתוחים אלו נועדו להתחרות כמובן בראש ובראשונה מול ה- iPod, נגן המוזיקה הפופולרי בעולם וחנות המוזיקה iTunes, שניהם של המתחרה אפל.

ניסיון לשחזר את הקונספט של Xbox

האסטרטגיה של מיקרוסופט עד עתה היתה לפתח רק את התוכנה שמפעילה את נגני מוזיקה
(firmware), כשעל יצור הנגן עצמו היו אחראיות השותפות שלה. התוכנה של מיקרוסופט נמצאת כיום על מרבית נגני המוזיקה המתחרים ב- iPod. כמו כן, חנויות מוזיקה מקוונות רבות משתמשות בתוכנה של מיקרוסופט להגנה מפני הפרת זכויות יוצרים. מיקרוסופט עצמה כבר שותפה לפיתוח URGE, חנות מוזיקה מקוונת של רשת MTV.

קונסולת ה- Xbox היתה אחד מהפיתוחים שחורגים מהאסטרטגיה הזו של מיקרוסופט, היות ומיקרוסופט היתה אחראית על כל האספקטים במכשיר, כולל העיצוב ויצור החומרה. על פי הדיווח של רויטרס, רובי באך, מי שהוביל את פיתוח הצד העסקי של Xbox, יהיה זה שכעת מוביל את פרויקט נגן המוזיקה.

עוד נמסר, כי הדגש בחנות המקוונת יהיה על מכירת שירים בודדים, בדומה ל- iTunes, אולם יהיה גם מסלול של קניית שירים על פי מנוי, בדומה לשירותי מוזיקה רבים המתחרים באפל, כדוגמת נאפסטר. כבר עכשיו מיקרוסופט נמצאת בדיונים עם גורמים תעשיית המוזיקה לצורך השגת רשיונות ומדגימה בפניהם את הנגן החדש. לא ידוע עדיין תאריך ההשקה של הנגן המיקרוסופטי.

חודשים ארוכים של שמועות

הדיווח של רויטרס מאשש שמועות וספקולציות שכבר נמצאות ברשת מזה זמן רב, אולם לא קיבלו אישור מכיוונה של מיקרוסופט. בחודש פברואר, כשנשאל ביל גייטס על ידי תלמידי תיכון בסיאטל האם מיקרוסופט מתכוונת לפתח בעצמה נגן מוזיקה, ענה: "אנחנו מדברים עם השותפים שלנו על הדרכים בהם נוכל לייצר נגני מוזיקה טובים יותר. יש לנו כבר כמה מכשירים בשוק. אני מעריך שהשותפים שלנו מחזיקים בעשרים אחוזים מהשוק כיום, שזה נמוך מכפי שאנו רוצים, אז אנחנו בודקים כיצד ניתן לייצר מכשיר פחות יקר שמתחבר בדרכים טובות יותר ומטפל בתמונות ווידאו בצורה טובה יותר".

לא מעט גורמים מטילים ספק ביכולתה של מיקרוסופט להצליח בתחרות מול אפל, ולייצר נגן מוזיקה קולי ונקי עיצובית כמו ה- iPod. לפני מספר חודשים החל להסתובב ברשת סרטון וידאו פארודי מושקע, בו רואים כיצד היה נראה ה- iPod אילו מיקרוסופט היתה מעצבת אותו. לאחר זמן מה התברר כי מי שאחראים להפצת הסרטון היו לא אחרים ממחלקת העיצוב של מיקרוסופט בעצמה.