לדבר לפני שקונים

eBay תשלב באתר המכירות פיצ'ר שיאפשר לקונים ולמוכרים לשוחח באמצעות סקייפ לפני ביצוע העיסקה

eBay סיפקה סוף סוף תשובה לשאלה לשם מה היא שילמה בשנה שעברה 2.6 מיליארד דולר תמורת הבעלות על חברת הטלפוניה האינטרנטית (VoIP) סקייפ. בכנס החברה השנתי שנערך אתמול (ג') בלאס ווגאס, הציגה מנכ"לית החברה, מג וויטמן, את גירסת eBay לפיצ'ר Skype Me שכבר משולב באתרים רבים. באתר המכירות הפומביות הוא יקרא Ask a seller a question והוא ישולב בעמודי המכירה השונים. דיווח סוכנות הידיעות AP.

לחיצה על הכפתור תפתח חלון שיחה בין המוכר לבין הקונה הפוטנציאלי. שני הצדדים יוכלו לשוחח בצ'ט טקסטואלי או בשיחה קולית, או בשתי הדרכים גם יחד. התקשורת הישירה בין שני הצדדים, כך מאמינים ב-eBay, תאפשר לקונה לשאול שאלות חשובות לפני הרכישה, מה שעשוי לסייע להפחית את החרדות לקראת ביצוע העיסקה.

הטמעת הכפתור תחל עוד השבוע. בשלב הראשון, הוא ישולב ב-14 קטגוריות בהן תקשורת ישירה בין הצדדים הכרחית במיוחד. עיסקאות כאלה הן עסקאות בהן אמורים לעבור מצד לצד סכומי כסך גדולים, כמו במכירת מכוניות או טבעות יהלום וכן בעיסקאות נדל"ן. סוג אחר של עיסקאות שמחייב תקשורת טובה בין הצדדים הן עסקאות מורכבות, כמו מכירה וקנייה של פריטי אספנות.

בהתממשקות של סקייפ עם האתר, מאמינה וויטמן כי eBay תוכל להנות מהכוח של שלושת העסקים שלה, כשהצלע השלישית היא חברת PayPal אותה רכשה ב-2002. "eBay הוא אתר המכירות מספר אחד, PayPal הוא שירות התשלומים המקוונים מספר אחד בעולם ו-Skype זו החברה מספר אחד לתקשורת קולית", אמרה וויטמן, "אנחנו מאמינים שיחד, שלושת העסקים הללו יכולים לעשות דברים אפילו יותר נפלאים".

כפי הנראה החיבור בין סקייפ ל-eBay הוא רק ההתחלה. לדברי דובר החברה, האני דורזי, בכוונת החברה לממשק גם את סקייפ ו-PayPal. אחת הדרכים עליהם חשבו היא לאפשר לבעלי חשבון ב- PayPal לשלוח כסף למכריהם הנמצאים ברשימת החברים בסקייפ .