הג'ימייל למד עברית

תיבת הדואר של גוגל תורגמה לעברית במטרה להתאים לקהל הישראלי

הסניף המקומי של חברת גוגל הודיע כי תיבת הדואר המקוונת של החברה, ה- Gmail, תורגמה לעברית וזאת במטרה להיות נגישה יותר לקהל הישראלי. השינוי יתבצע בהדרגה והחל מהיום (ד') בשעות הבוקר ועד לסוף השבוע, צפויות כל התיבות להתעדכן.

בכך תנסה גוגל להגדיל את כוחה בשוק המקומי מול חברות המציעות כבר תיבות דואר דוברות עברית, כדוגמת וואלה, נענע ומיקרוסופט.

כדי לעבור לממשק עברי, יוכלו גולשים שכבר יש בבעלותן תיבת Gmail, להכנס לעמוד ההגדרות של התיבה ולשנות שם את שפת הממשק מאנגלית לעברית. שינוי זה, פרט להחלפת הטקסטים בתיבה ובדפי העזרה לעברית (pdf), ישפיע גם העיצוב של התיבה ובר התפריטים יעבור משמאל לימין. אולם אולי השינוי החשוב ביותר הוא הוספת תמיכה בדו כיווניות והגדרה כי בברירת המחדל, טקסט ההודעה יהיה מיושר לימין. לא יהיה שינוי בתהליך פתיחת התיבה ועדיין יהיה צורך לקבל הזמנה ממישהו שכבר יש בבעלותו חשבון Gmail.

חלק מפרויקט גיור שרותי גוגל

תרגום התיבה לעברית לא מפתיע והוא חלק מפרויקט תרגומים של שירותי גוגל השונים בעקבות פתיחת סניף גוגל-ישראל. במסיבת העיתונאים שנערכה במרץ השנה ובה הושק הסניף הישראלי באופן רשמי, הבטיח המנכ"ל המקומי, מאיר ברנד, יחד עם מפעילו דניס וודסייד, מנהל השווקים המפתחים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, כי הם מתכוונים לתרגם לעברית את מרבית השירותים של גוגל תוך 18 חודשים.

השירות הראשון שתורגם מאז פתיחת הסניף היה שירות החדשות של החברה, ה- Google News שהותאם לישראל כדי להציג עדכוני חדשות ממקורות ישראלים. שירות זה התקבל בהתלהבות צוננת בשל קצב עדכונים נמוך יחסית לקצב עדכוני החדשות בישראל, קשיים בהפרדה בין עיקר ותפל והסתמכות יתר על מקורות מידע קיקיוניים.

פרט לתרגום שירות החדשות, גיורו כבר עוד חלקים נוספים בממשק, כדוגמת שירות ההתרעות וכמובן ה- AdWords, מנגנון הפרסום שפונה לקהל המפרסמים הישראלים ושהחדרתו כאן לארץ היא נכון לעכשיו המשימה העיקרית של החברה.