יאהו ו- eBay חתמו על הסכם שיתוף פעולה

ענקית המכירות הפומביות והפורטל המוביל בעולם יאגדו כוחות במלחמתן מול גוגל ומיקרוסופט

זוהי תקופה של מיזוגים ובריתות. באותו שבוע בו גוגל הכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית המחשבים Dell, נכרתה ברית ענקים נוספת, הפעם בין הפורטל הגדול בעולם, יאהו, לבין חברת המכירות הפומביות המובילה בעולם – eBay.

על פי ההסכם, שהוגדר על ידי שני הצצדים כ"שותפות אסטרטגית", תשתמשנה שתי החברות אחת בשירותיה של רעותה בתחומי החיפוש, הפרסום ותשלומים. החוזה מדבר על ארבעה שירותים שבהם יהיה שילוב בין יאהו ל-eBay: פרסומות גרפיות, סרגל כלים, מנגנון תשלומים ופיצ'ר לשיחות ב-VoIP למפרסמים.

ראשית, נמסר בהודעת החברות, יאהו תקבל בלעדיות על הפרסום של פרסומות גרפיות בתוך אתר eBay. מנגנון הפרסום יהיה מנגנון הפרסום העתידי של החברה, שיתחרה ב-AdWords של גוגל וב-Adcenter של מיקרוסופט וידע להציג פרסומות גרפיות תלויות הקשר.

שנית, סרגל הכלים של eBay יהיה מעתה סרגל כלים בעל מיתוג כפול של שתי החברות, כשתיבת החיפוש ברשת שלו תבצע חיפושים במנוע של יאהו. כמו כן, יהיו בו גם כפתורים המובילים לשרותים אחרים של יאהו.

שלישית, יאהו תשתמש ב-PayPal, מנגנון התשלומים שבבעלות eBay, כמנגנון התשלומים שישמש לתשלום על שירותים שונים של הפורטל. לא פורט על אילו שירותים בדיוק מדובר, אולם ליאהו יש רשימה ארוכה של שירותים בתשלום, החל מתיבות אימייל מוגדלות, דרך חשבונות Pro בפליקר ועד לקניית דומיינים ושרותי אכסון אתרים.

ורביעית, שתי החברות ישתפו פעולה גם בתחום ה-VoIP. חברת eBay רכשה בסוף שנה שעברה את חברת הטלפוני האינטרנטית Skype תמורת 2.6 מיליארד דולר., אולם עד כה לא עשתה שימוש בצעצוע היקר. כעת תעמולנה שתי החברות על פיתוח פרסומות עם מנגנון "Click-To-Call", היינו כפתור שלחיצה עליו פותחת חלון שיחה ב-VoIP עם הגוף המפרסם. חלון השיחה יתמוך הן במסנג'ר של יאהו והן בתוכנת Skype.

שתי החברות לא הסגירו כלל את הפרטים הכספיים בחוזה. השירותים עתידים לצאת בעוד כמה חודשים לתקופת ניסיון, כשהטמעה צפויה להסתיים רק בשנה הבאה.