לא קולטים בכלא

בגרמניה טכנולוגית שיבוש סלולרי אינה חוקית, אבל הממשלה רוצה בכל זאת להפעיל אותה נגד אסירים

ממשלת גרמניה שוקדת על הצעת חוק שתאפשר הפעלתם של משבשי טלפונים סלולריים בארועים מיוחדים ובבתי כלא. הצעת החוק טוענת כי חסימת הטלפונים הסלולרים של פושעים היא כלי חשוב למלחמה בטרור. דיווח של הרג'יסטר.

משבשי הסלולר עובדים באמצעות שידור תדרי רדיו זהים לתדרים בהם משתמשים הטלפונים הסלולרים. משבשים כאלו נועדו להביא קץ לתופעת הברברת המיותרת במקומות כמו בתי קולנוע, בתי חולים ולוויות, אולם במדינות רבות וגרמניה ביניהן, הטכנולוגיה נחשבת עד כה לבלתי חוקית.

כעת מבקשת הממשלה הגרמנית להשתמש במשבשי הסלולר על מנת למנוע מאסירים לשוחח במכשירי טלפון המוברחים אל בין כתלי הכלא. לדבריה, הברחת סלולרים לבתי כלא מאפשרת לראשי ארגוני פשע המרצים עונשי מאסר להמשיך לנהל את עסקיהם.

ארגון הסחר של חברות הטכנולוגיה בגרמניה, Bitkom, מתנגד נחרצות לתוכנית של הממשלה וטוען כי היא אינה פרקטית. כדי למנוע שיחות מאיצטדיון כדורגל או בית סוהר, משבש השיחות צריך להיות חזק במיוחד ולכן הוא עלול לשבש את איכות הקליטה לא רק במקומות הרצויים, אלא גם בשכונות סמוכות. בכל עלולים להיפגע לא רק האסירים או המשתתפים בארועים המיוחדים, אלא גם אנשים שחטאם היחיד היה לגור ליד משבש, או בית כלא.