ונעבור לפרסומות

גוגל נלחמת בטלוויזיה ומציעה למפרסמים להציב פרסומות וידאו באינטרנט, דרכה כמובן

גוגל עומדת לחדור לשוק פרסום חדש מבחינתה ולהוסיף לתוכנית פרסומות ה-Adsence שלה גם פרסומות בווידאו. אלו לא תופענה במנוע החיפוש עצמו, אלא באתרים חיצוניים המשכירים לגוגל שטחי פרסום בדפי האינטרנט שלהם.

פרסומות הווידאו שעומדות לצוץ בימים הקרובים, תוצגנה בתוך נגן וידאו הדומה לזה בשירות Google Video. הסרטונים עצמם לא ינוגנו, אלא רק לאחר שהגולש או הגולשת בעצמם ילחצו על כפתור ה-Play.

בשלב הראשון, פרסומות הוידאו תוצגנה לגולשים בארה"ב, קנדה ויפן אולם בהמשך, אומרת החברה, הן גם תוצגנה לגולשים מאיזורים אחרים בעולם. אורך כל סרטון וידאו יגיע עד שתי דקות.

לא רק לתאגידים גדולים

גוגל, שהולכת ומרחיבה את המדיומים בהם היא עובדת, תנסה הפעם לפנות ללקוחות שעד היום חשבו על וידאו רק בהקשר טלוויזיוני. היתרון שגוגל תנסה להציג הוא היכולות של הטכנולוגיה שלה לפלח את קהל הצופים. פרסומת וידאו למכונית שתוצג באתר מכוניות למשל, תהיה אפקטיבית יותר מפרסומת המופיעה בטלוויזיה ופונה לקהל מעורב ובלתי מפולח. כמו כן, לא רק שגוגל יכולה לפלח את סוג האתרים בהן תופיע הפרסומת, אלא יש גם ביכולתה לפלח את הפרסום על פי מיקום הגולשים.

בפוסט שהוקדש לנושא בבלוג הרשמי של צוות הפיתוח של Adsense בגוגל, טוענת החברה כי בניגוד לרושם שעלול להתקבל, פרסומות הווידאו לא מתאימות אך ורק לתאגידים גדולים שיש להם את האמצעים להפיק סרטוני פרסומת מושקעים, אלא גם למפרסמים קטנים. לדוגמה, צימר קטן יכול להשתמש בפרסומת שכזו כדי להציג סיור וידאו במקום.

ואם השילוב של וידאו בפרסום של גוגל נראה מוזר, יתכן שזה בגלל הרושם המוטעה כי גוגל עוסקת רק בפרסומות טקסטואליות. האמת היא שגם אם במנוע החיפוש עצמו זה המצב, באתרים חיצונים המציבים פרסומות של גוגל, ניתן כבר לצרף פרסומות גרפיות.

עוד בשנה שעברה הוסיפה גוגל למפרסמים את האפשרות להשתמש במודעות גרפיות, היינו באנרים. מספר חודשים לאחר מכן, גוגל גם איפשרה לפרסם בעזרת פלאש. בתחילת חודש ינואר, גוגל נפתחה עוד יותר והחלה בניסוי של פרסומות Rich Media, היינו פרסומות שצפות על המסך ופולשות אליו מכיוונים שונים. יחד עם זאת, עדיין הפרסומות הטקסטואליות הן הרוב.