העכבר שב לעיר

מגזין "עכבר העיר", המתיימר להיות "התנך של הבילויים" העלה לרשת גרסה מקוונת

האתר של מגזין "עכבר העיר" שב מן המתים ועלה היום (ב') לאוויר בגרסת הרצה. האתר, הזמין בכתובת Mouse.co.il, הינו גרסה מקוונת של המגזין המודפס המחולק חינם והוא משלב תכנים מקוריים עם כאלה השייכים למגזינים שונים של קבוצת הארץ. את האתר עורכת רותם צמרת.

"עכבר העיר אונליין" פורס את זרועותיו למגוון רחב של תחומי בילוי ומספק מדריכים וביקורות בנושאים כמו קולנוע, מוזיקה, תיאטרון, נופש וגאווה. כדי להצליח לפנות בו זמנית לסוגי קהלים שונים, הוחלט להציג את האתר בשתי תצוגות נפרדות: "עכבר יום", שיציג תכנים המיועדים לכל המשפחה ו"עכבר לילה" הפונה לקהל הצעירים ומתמקד במסיבות, בארים והופעות.

נכון לעכשיו, תרומת הגולשים באתר מסתכמת בדירוגים ובמתן ביקורות, אולם בהמשך צפוי האתר לאפשר מעורבות רבה יותר של הגולשים בעיצוב התכנים.

גלגול שני לאתר

האתר הנוכחי הינו הגלגול השני של אתר עכבר העיר און ליין. הגלגול הראשון, שהושק במחצית 2001, נבנה תוך שיתוף פעולה בין רשת שוקן לוואלה. העכבר המקוון הראשון לא שרד את התפוצצות הבועה והירידה בפרסום באינטרנט וכעבור כמה חודשים הוא נסגר.

האתר הנוכחי נכנס לשוק שבו פועלים במרץ מתחרים חזקים רבים. בין המתחרים הישירים ניתן למצוא אתרים ותיקים יחסית כמו אטרף ולילה שפועלים כבר כמה שנים, כמו גם את מגזין Timeoutשהחל את דרכו המקוונת רק בשנה האחרונה. לצידם ניתן למנות אתרים נישתיים כמו "סרט" ו"וואלה סרטים", בתחום הקולנוע, אתרי אוכל כמו rest ו-goodfood, וכמובן את פורטל הלייף סטייל "מפה", המפתוח למנויים בתשלום.

שרשרת של מאבקים פנימיים

ואם תהיתם מדוע לקח כל כך הרבה זמן עד שהאתר המחודש עלה לאוויר, התשובה טמונה, כמו בהרבה מקרים אחרים, במאבקים פנימיים. במשך תקופה ארוכה נאבקו שתי חטיבות בתוך קבוצת הארץ מי מהן תבנה את האתר.

הויכוח היה בין "רשת שוקן", הגוף האחראי על המקומונים של הקבוצה ובעל התכנים במגזין "עכבר העיר" לבין "דה מרקר" הגוף שפרט להיותו אחראי על תחום הכלכלה, אחראי גם על בניית אתרי האינטרנט של הקבוצה. בסופו של דבר, הוכרע הכף לטובת חטיבת "דה מרקר" שעסקה בבניית האתר בשמונת החודשים האחרונים.