ניידים חדשים לסוני

במסיבת עיתונאים שנערכה בטוקיו, השיקה סוני את Vaio UX50, מחשב אולטרה נייד חדש עם מקלדת. כמו כן, הציגה החברה את המחשב הנייד הראשון עם כונן בלו ריי

שוק המחשבים הניידים האולטרה קומפקטים קיבל השבוע שחקן חדש מכיוונה של סוני היפנית. במסיבת עיתונאים שהתקיימה שלשום בטוקיו, חשפה סוני את ה- UX50, מחשב אולטרה נייד חדש בליין מחשבי המדיה של סוני, בעל שם המותג Vaio.

כמו מחשב ה-Q1 של סמסונג, שיצא החודש לחנויות, גם המחשב החדש של סוני הינו מחשב קטן מימדים, הנמצא בטווח בין מחשב כף יד למחשב נייד רגיל או Tablet. מחשבים אלו מיועדים בעיקר לבידור ומדיה ופחות לעבודה משרדית או הרצת ישומים כבדים.

בניגוד למחשב החדש של סמסונג, המחשב של סוני אינו שייך לסדרת ה"אוריגמי", היינו מחשבים השייכים לקטגורית ה- UMPC (או Ultra Mobile PC) של מיקרוסופט ומריצים מערכת הפעלה ייחודית למחשבים בגודל זה. אולם, למרות שה- UX50 מתחרה לכאורה במחשבי האוריגמי, מיקרוסופט לא נפגעת במאום, היות והוא פשוט מריץ חלונות XP רגילה.

ה-UX50 אינו הדגם הראשון של סוני של מחשב בגודל זה. עוד ב-2002 שחררה סוני את ה-Vaio U, מחשב הגדול מעט ממחשב כף יד טיפוסי. השדרוג הבולט ביותר לעין שבוצע בדגם החדש הוא הוספת מקלדת QWERTY הנפתחת בהחלקה. "המקלדת התווספה משום שכמה לקוחות הביעו את תסכולם על הבעיתיות שבשימוש במחשב שיש בו רק מסך מגע", אמר יושיהיסה אישידה, ראש מחלקת Vaio.

פרט למקלדת, הדגם החדש מכיל גם מצלמת וידאו הנמצאת מעל המסך, תקשורת WiFi ובלוטות', מנגנון לזיהוי טביעת אצבע וקורא כרטיסים חכמים. מעבד המחשב הוא מעבד סנטרינו של אינטל 1.06GHz והזכרון הוא 512MB. יחד עם זאת, הדגם הנוכחי הקטן ביותר מסדרת Vaio עד כה, ומשקלו כחצי קילוגרם בלבד.

אשר לזיכרון, הדגם שהוצג במסיבת העיתונאים כלל דיסק קשיח בנפח זכרון של 30GB. בעתיד, אומר אישידה, סוני גם תשיק דגם נוסף, שאת הדיסק הקשיח יחליף כרטיס זכרון פלאש בנפח 16GB. כרטיס שכזה הוא קטן וקל מדיסק קשיח וצורך פחות חשמל, אולם הוא יקר יותר.

בעוד כשבועים, עתיד ה-Vaio UX50 לצאת לשוק היפני ויעלה בסביבות 1540 דולרים. לארה"ב המכשיר יגיע ביולי, שם מחירו יהיה כ- 1800 דולרים.

הנייד הראשון עם ה- Blu Ray

מעבר לכך, השיקה סוני במסיבת העיתונאים גם את ה-VAIO AR, המחשב הנייד הראשון המכיל כונן המבוסס על טכנולוגית Blu Ray. זאת לאחר שטושיבה השיקה לאחרונה את המחשב הראשון הכולל כונן בטכנולוגית HD DVD.

שתי טכנולוגיות אלו, ה-Blu Ray וה-HD DVD, הן כונני DVD של הדור הבא. שני התקנים עושים שימוש בקרן הלייזר הכחולה, הדקה יותר מקרן הלייזר האדומה שעליה מבוסס הדור הנוכחי של ה-DVD ולפיכך מאפשרת לאכסן הרבה יותר מידע על כל דיסק.

על פי סוני, ה-Vaio AR יאפשר להציג על המסך סרטים בהפרדה גבוהה בדרגת רזולוציה של 1080p. כמו כן, עבור משתמשים שרוצים להציג את הסרט על מסך טלוויזיה חיצוני, הוסיפה סוני חיבור HDMI. כמו כן, ניתן יהיה גם לצרוב מדיה באיכות Blu Ray, מה שעשוי להיות שימושי בעיקר לעורכי וידאו.

המחשב עתיד לצאת לשוק היפני לקראת הקיץ, שם הוא יעלה בסביבות 3,600 דולרים.