נחשף ה-MacBook

חברת אפל השיקה את ה- MacBook, היורש של ה- iBook. וכן, יש גם מודל בשחור

חברת אפל השלימה את מעבר סדרת המחשבים הניידים שלה לשימוש במעבדי אינטל. היום (ג') היא השיקה את ה-MacBook, המחשב שמחליף את ה- iBook הוותיק שפעל על מעבדי IBM.

את תהליך המעבר לשימוש במעבדי אינטל החלה אפל בחודש ינואר, כאשר השיקה ה-MacBook Pro, הגרסה היקרה יותר של המחשבים הניידים, שהחליפה את ליין מחשבי ה- PowerBook. מחשבי ה- Pro הינם בגודל 15 ו-17 אינץ'.

שלושה מודלים ל- MacBook

ה- MacBook החדש יגיע בשלושה מודלים. כל שלושת המודלים הינם בעלי מסך רחב בגודל 13.3 אינץ', ומעבד אינטל כפול ליבה והם כוללים, בין היתר: זיכרון RAM בנפח 512MB, מצלמת וידאו iSight לשיחות ועידה, תוכנת Front Row (מעין מדיה סנטר) בתוספת שלט רחוק, יציאת DVI, חיבור AirPort Extreme 802.11g WiFi ותקשורת בלוטות'.

המודל הבסיסי, שמחירו הנקוב עומד 1099$, מבוסס על מעבד כפול ליבה של אינטל בתדר שעון של 1.83GHz ודיסק קשיח בעל נפח של 60G. המודל השני, שעולה $1299, בעל מעבד כפול של 2GHz, דיסק קשיח 60G וצורב DVD. שני דגמים אלו יגיעו במארז לבן, שאיפיין את ה- iBook המקורי.

הדגם היקר יותר, שיגיע רק במארז שחור, דומה במפרט שלו לדגם הבינוני, אך הדיסק קשיח שלו הוא בנפח של 80Gb. דגם זה יעלה כבר 1499$.

עדכון: מחירי מחשבים אלו בישראל, על פי חברת ידע, הנציגה הרשמית של אפל בישראל, הם: 7,651 ש"ח לדגם הבסיסי, 8,882 ש"ח לדגם הבינוני ו- 10,191 ש"ח לדגם היקר עם האריזה השחורה.